משרד החינוך התקפל וביטל את הדרישה לקיים את משחקי הכדורעף של בתי הספר גם ביישוב עפרה. לאחר מחאה רחבה של מנהלים רבים, החליטו במשרד לבטל את הדרישה לקיים את המשחקים ביישוב בבנימין והנערים והנערות יאלצו להמשיך לנסוע לירושלים לקיים את משחקיהם.

לפני כחודש וחצי נחשף כי המפקח על החינוך הגופני במשרד החינוך מחוז ירושלים, ד"ר אלי אהרון, החליט כי משחקי ליגת הכדורעף של תלמידי העיר יתקיימו גם בעפרה שנאלצה לקיים את משחקי הבית שלה בירושלים.

השבוע, מתפרסם בעיתון ידיעות ירושלים, כי בעקבות המחאה החריפה שהפעילו הורים ומנהלים רבים, בתואנה כי מדובר בהוצאה כספית משמעותית בעקבות השכרת אוטובוס ממוגן, חובש ומאבטח, התקפלו במשרד החינוך וביטלו את הדרישה.

בהחלטה אשר התקבלה בזמנו הוחלט כי נגד קבוצה שלא תגיע למשחק החוץ שלה בעפרה תקבל הפסד טכני וקבוצת בנות של בית הספר תל"י בית חינוך אף ספגה הפסד בעקבות ההחלטה. בעקבות ביטול הדרישה לשחק בעפרה השבוע, בוטלו גם ההפסדים הטכניים שנרשמו לחובת הנבחרות.

"היו מספר פגישות עם מנהלי בתי הספר, כולל עם מנהל האולפנה בעפרה הרב אביה ששר, והחלטנו שהשנה הם ישחקו את משחקי הבית שלהם בירושלים", אמרו במשרד בעקבות הפרסום. "במהלך השבועות הקרובים נקיים דיונים לקראת השנה הבאה, ושם נבחן ברצינות את עמדת המנהלים הירושלמים אל מול עמדת הנהלת האולפנה".