חברת הכנסת מירב מיכאלי, ממפלגת העבודה, הגיעה למאחז סמוך ליישוב נווה צוף לביקור במכינת 'אלישע' במקום, זאת כהכנה לדיון אשר צפוי להתקיים ביום רביעי הבא בועדת החינוך אודות המכינה.

הועדה תתקיים בעקבות תחקיר שפורסם לפני כחודשים בחדשות 2 על כך שהמכינה ממוקמת על שטח מאחז בלתי חוקי כבר 15 שנה ובכל זאת מקבל תקציבים ממשרד החינוך ומשרד הביטחון. אתמול (ג') הגיעה ח"כ מיכאלי למכינה הסמוכה לישוב נווה צוף בבנימין כדי להכיר וללמוד על המקום.

במהלך הסיור אמרה מיכאלי למנכ"ל המכינה, יוני קונפורטי, כי בקרוב תעביר שיחה לתלמידי המכינה והציעה ליזום מפגש דו קיום עם ערביי האזור.

יש לציין כי מאז פרסום התחקיר, קיבלה המכינה "אלישע - צופית", משר הביטחון ומהמנהל האזרחי את האישור שהמקום הוא חלק מהישוב "נווה צוף" ואינו מיועד לפינוי אך למרות זאת, ועדת החינוך בראשות חה"כ עמרם מצנע, תתכנס בשבוע הבא וצפויים להשתתף בה חברי כנסת מהסיעות השונות והנהלת המכינה.

במהלך הביקור הודה מנהל המכינה לחה"כ מיכאלי על ביקורה. "גם אם איננו מסכימים על כל הדברים אנו שמחים שהגעת לראות ולברר את הדברים מקרוב", אמר קונפורטי. בתגובה, אמרה חה"כ מיכאלי כי היא תשמח להגיע שוב ולמסור שיחה לתלמידי המכינה ואף הציעה שהמכינה תיזום מפגש דו קיום עם ערביי האזור.

יש לציין כי במהלך השנה האחרונה, שלחו ארגוני שמאל מכתבים לחברי כנסת בהם קראו להם לעצור את התקציבים ממשרד הביטחון ולממש את פינויו. במכתבים אף נכתב כי תכניות הלימודים במכינה הקדם צבאית מועברים ע"י רבנים הקוראים לסירוב פקודה. זאת בניגוד גמור למה שקורה בפועל.

ראש המכינה, הרב יצחק נסים, אומר כי "עד היום למדו במכינה מאות תלמידים שחונכו לאהבת הארץ ו98% מתגייסים ליחידות העילית והיחידות הקרביות בצה"ל, זאת בנוסף לכך שהתלמידים מקיימים התנדבות בקהילה ביישובי האזור, ולכן אני שמח על ההתפתחויות האחרונות והאישור ממשרד הבטחון והמינהל האזרחי, לו חיכינו מספר רב של שנים".