אחרי שנים בהן מתעכבות הבחירות לרבנות העיר ירושלים, ולאחר התנעת התהליך על ידי המשרד לשירותי דת ועיריית ירושלים, עכשיו גם הרבנות הראשית עוצרת בעדם. לאחר החלטת סגן השר לשירותי דת וניר ברקת להתנעת הליך הבחירות והרבנות הראשית עדיין לא מינתה נציג מטעמה. בדיון הקרוב של מועצת הרבנות הראשית, שיערך ביום שני, נושא זה אף אינו נמצא על סדר היום.

מכתב שיצא מלשכת סכן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, הציב בפני הרבנות טווח זמן של 30 יום למינוי נציג מטעמה. עוד נכתב במכתב כי אם הרבנות לא תעמוד בלוח הזמנים אזי סגן השר יקח על עצמו את תפקיד הרבנות ויהיה זה שימנה את הנציג מטעמה.

גורם המעורב בבחירות לרבנות בירושלים טוען כי "ישנו ניסיון לעכב את הבחירות לרבנות בכדי שהרב אריה שטרן יעבור את גיל ה-70, ואז יפסל לבחירות. ישנם גורמים ברבנות המזוהים עם מפלגות חרדיות שמעוניינים שיבחר רב עיר חרדי לירושלים ולא כזה שנתמך על ידי הבית היהודי".

תגובת הרבנות הראשית: "הרבנות הראשית ממנה נציגים לגוף מעין זה במסגרת החלטה של מועצת הרבנות הראשית לישראל. הבקשה להכניס את הנושא לסדר היום התקבלה לאחר שסדר היום כבר נסגר. בעקבות נסיעתו של הרב הראשי לחו"ל, סדר היום נסגר מוקדם מהרגיל. עם זאת, ייתכן שהרב הראשי יחליט להעלות בכל זאת את הנושא במסגרת סעיף שונות שעל סדר היום".