חברי הבית היהודי יצאו במחאה במהלך נאומו של נשיא הפרלמנט האירופי במליאת הכנסת לאחר שהלה הטיח שקרים, כך חברי הבית היהודי, בגרמנית במשכן.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר לאחר יציאתו כי "הדברים שהושמעו בכנסת הינם חמורים ביותר. הבית היהודי דורש התנצלות מנשיא הפרלמנט האירופי אשר השמיע שני שקרים בנאומו, שהזינו אותו הפלסטינים. שתיקה לנוכח תעמולה שקרית היא מתן לגיטימציה לפעילות נגד אזרחי ישראל".

במהלך הנאום קטע את נשיא הפרלמנט חבר הכנסת מוטי יוגב ודרש ממנו התנצלות. "תמיכתו בפלסטינים המסיטים להשמדת ישראל מעל במת כנסת ישראל זו חוצפה שאין כדוגמתה שצריך למחות נגדה", אמר יוגב לאחר צאתו.

בדף הפייסבוק שלו הסביר השר בנט את הסיבה לצאתם מהמליאה. "לא נבליג על שקרים", כתב. "עומד יו"ר הפרלמנט הארופאי, גרמני במוצאו, ונואם בכנסת ישראל, שני שקרים בוטים: 'פלסטיני זכאי ל17 ליטר מים לעומת ישראלי שזכאי ל70 ליטר מים ליום', ו-'ישראל מטילה מצור על עזה'. (זה אחרי שגירשנו 8000 יהודים מעזה ובתמורה ירו עלינו רבבות טילים). לצערי, אף אחד לא טרח למחות או להעמיד אותו על טעותו. לא אקבל הטפת מוסר שקרית נגד עם ישראל בכנסת ישראל. בטח לא בגרמנית".

תגובות חברי הכנסת מהבית היהודי:

"כאב לי מאוד על החלטת נשיאות הכנסת לאפשר לנשיא הפרלמנט האירופי להשמיץ את מדינת ישראל מעל במת הכנסת ועוד בשפה הגרמנית. כולנו בסיעת הבית היהודי יצאנו מהמליאה כאות מחאה ואנחנו דורשים מיו"ר הפרלמנט האירופי התנצלות ברורה. אסור לנו לאפשר לאלה המלעיזים עלינו לשטוח את משנתם בבית הנבחרים הישראלי", אמר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן

"נשיא האיחוד האירופי מטיף לנו מוסר בגרמנית", זעם חבר הכנסת יוני שטבון. "אתם עושים מצור על אזרחים ומונעים מים מפלשתינים. שקר!".

"לא יכולתי לשאת את השקרים שהלעיטו הפלסטינים את מרטין שולץ", מסר ח"כ זבולון כלפה.

"לך תשתה מהמים של עזה", שלחה ח"כ שולי מועלם מסר לנשיא הפרלמנט האירופי. "היה צריך לחבר את נשיא הפרלמנט האירופאי למכונת אמת, זו מחוברת למציאות יותר ממנו בודאות. לעשות השוואה בין כמות המים שלפשתינאים שותים ביום לעומת המים בישראל זה טיפה בים לעומת הטילים על אשדוד, שדרות ועוטף עזה. תתייבש ותתבייש".

לא ייתכן שמר שולץ, יציג במצח נחושה שקרים לגבי פעילות הממשלה הישראלית וצה"ל, וחברי הכנסת לא יעשו דבר מלבד לבלוע את הרוק ולשתוק", תקף יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי. "הגיע הזמן שהממשלה תתחיל להקשיח את עמדותיה ותבהיר כי נגמרו החגיגות על גבנו. מי שרוצה להפיץ שקרים והכפשות מוזמן לחפש קהל אחר. טוב יעשה שולץ עם יודה בטעותו ויתנצל על המידע השגוי והמקומם שהציג היום".