דו"ח מבקר המדינה קבע כי הבית היהודי חרג במיליונים מתקציביו בבחירות הארציות ולא התנהל בשקיפות, נדמה כי גם בבחירות המוניציפליות התנהלו במפלגה באופן לא תקין.

עליזה בלוך, הנציגה הראשונה של הבית היהודי בעיר בית שמש, שנזנחה מספר חודשים לאחר מכן לטובת המועמד החילוני של המפלגה, אלי כהן, טוענת כי המפלגה חייבת לה סכומי כסף משמעותיים שהוציאה מכיסה לקראת הבחירות באוקטובר האחרון. לדבריה מדובר על כ-200 אלף שקלים, סכום נכבד ביותר כשמדובר בבן אדם פרטי.

באמצע 2013 הכריזו אנשי הבית היהודי ונפתלי בנט בראשם כי יתמכו במועמדת הדתייה לאומית עליזה בלוך לתפקיד ראשת העיר בית שמש. על פי טענותיה של בלוך, אנשי המפלגה אמרו לה שבשל לוחות הזמנים הקצרים היא תשלם על שירותים שונים מכיסה והמפלגה תשלם בהמשך על ההוצאות.

בהמשך הדרך, מסיבות שאינם מובנות דיים, החליט בנט להסיר את תמיכתו מעל בלוך ולהעבירה למועמד החילוני בעיר, אלי כהן, אשר בדיעבד הפסיד פעמיים בבחירות לעיר. בלוך, שנזנחה, פרשה מהמרוץ לעיר אך סכומים נכבדים כבר שולמו לספקים השונים והמועמדת לשעבר פנתה לבית היהודי בבקשה לקבל את הכסף אשר אותו התחייבו לשלם.

לטענת בלוך, הבית היהודי התעלמו בתחילה מהדרישה ולאחר מכן הגיבו בסחבת שנמשכת עד היום. במקביל לסיפורה של בלוך, התגלה כי הבית היהודי נמצאים בגרעונות ענק, הן בשל חובות משנים עברו והן בעקבות הוצאות הענק בבחירות המוניציפליות. במשך חודשים לא שולמו כספים לנערים אשר עבדו בבחירות המוניציפליות.

לאחר מספר חודשים החליטו מספר ספקים לתבוע את בלוך, ובשבוע שעבר היה אמור להתקיים דיון בבית המשפט. יום לפני ההתייצבות בבית הדין, מספרת טלי חרותי-סובר בבלוג ב'הארץ', שילמו במפלגה לאותו ספק את 40 אלף השקלים אשר היו חייבים לו, זאת בארבעה צ'קים למשך ארבעה חודשים.

כעת חייבים בבית היהודי לבלוך 200 אלף שקלים, כך על פי המועמדת לשעבר ועורך דינה. על פי הטענות בפגישות בין בלוך למפלגה נאמר כי בעקבות הבעיות הכלכליות של הבית היהודי התשלומים יתפרסו ל-20 חודשים, כשבפועל על בלוך להעביר את הסכומים בתקופה הקרובה לאותם ספקים, כך שישנו חשש שספקים נוספים יתבעו את המועמדת לשעבר. בימים אלו, בתגובה, מכינה עליזה בלוך תביעה נגד הבית היהודי בסכום שיכלול את חובה של המפלגה ופיצוי על פגיעה במוניטין.

בהתנהלות מעוררת תהיה הוציאו בבית היהודי מיליונים על קמפיינים דוגמת 'משהו חדש מתחיל' כשבפועל המפלגה נמצאת בגרעונות ענק ומתקשה לשלם לחייבים לה. גורמים בבית היהודי טוענים כי מדובר בסכומים נמוכים יחסית לעומת טענותיה של בלוך אך מתקשים להסביר מדוע פעם אחר פעם הם משתמשים בשירותים של נערים שעבדו לטובתם, וכספים פרטיים של מועמדים במקרים אחרים, כשבפועל נטל ההוצאות נופל על אותם גורמים הפרטיים, בתירוץ דחוק הם טוענים כי מדובר בבעיות של העברת כספים ממשרד הפנים ואומרים כי הסיבה לחלק מהבעיות בהעברת הכספים נובעות מאי מתן חשבוניות, דבר אשר עלה כאחת הבעיות בדו"ח מבקר המדינה.

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "הנתונים בכתבה אינם נכונים, כמו למשל הצגה מעוותת של העובדה כי אחד הספקים תבע את גברת בלוך ולפנים משורת הדין המפלגה הסדירה את החוב. מדובר בנתון שמראה על התנהלות מוסרית של המפלגה ולא כפי שהכתבה מנסה להציג. החוב של המפלגה לבלוך עומד על סכום נמוך באופן משמעותי מהנאמר וגם הפריסה נמוכה יותר מהמוזכר. למרות שהבית היהודי טרם קיבלה את כספי מימון המפלגות על שני סיבובי הבחירות בבית שמש, היא פועלת לתשלום כל התחייבויותיה. יש לציין כי כבר היום המפלגה שילמה למרבית ספקיה ותמשיך לעבוד באחריות בהתנהלויותיה הכספיות".