יממה לאחר הגשת העתירה של הישיבות הציוניות, ישיבות ההסדר והישיבות החרדיות בדבר ביטול עצירת תקציב הישיבות בידי בג"ץ, השיב היום נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס לבקשתם ודחה אותה על הסף.

"איני רואה מקום להורות לעת הזו על עיכוב ביצועה של ההחלטה", כתב גרוניס בתשובה לבקשת העותרים והורה הן לעותרים והן למדינה להשיב לטענות בתוך שבוע.

בישיבות אומרים כי הם מאמינים שעמדתם תתקבל. "קשה להאמין כי החלטה שהתקבלה ללא שנשמע קולם של הנפגעים לא תשונה, אנו קוראים לפרקליטות המדינה להצטרף לדרישה כה מוצדקת ומוסרית לבטל החלטה שהתקבלה ללא שמיעת הצד השני".

כתבות נוספות בנושא:

- הישיבות בעתירה לבג"צ : "בטלו ההחלטה על עצירת התקציבים לישיבות"

- סלומינסקי: "לא נהסס לעצור התקציבים עד שישחררו את תקציב הישיבות הציוניות"

כזכור, בצעד נדיר, איחדו אמש (א') הישיבות הציוניות, ישיבות ההסדר והישיבות החרדיות, ידיים בעתירה משותפת שהוגשה לביטול ההחלטה לעצור את תקציבן. בעקבות החלטת בג"ץ הורה שר האוצר יאיר לפיד לעצור באופן מידי את תקציבי הישיבות כולן, כולל אלו של ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות.

איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות, איגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים ואיגוד ישיבות ההסדר בישראל טוענים כי על בג"צ לעיין מחדש בהחלטתו מהשבוע שעבר שבמסגרתה הורה למדינה לעצור את העברת התקציב למוסדות התורניים ביחס לתלמידים ילידי השנתונים 1994, 1995 ו- חציו של שנתון 1996. הם מבקשים כי ההחלטה תבוטל וכספי התמיכות לחודש פברואר שעוכבו בשלה, יועברו למוסדות, וכי אז הם יצורפו כמשיבים לעתירה, יקבלו את העתירות ויוכלו להגיב עליהן ורק אז יערך דיון בעתירה מחדש כאשר גם טיעוניהם ישמעו.

מהעתירה עולה כי מההחלטה נפגעו קשה גם ישיבות שרוב תלמידיהן מתגייסים לשירות קרבי בצה"ל, כך הישיבות הגבוהות הציוניות וכך ישיבות ההסדר וזאת לצד הפגיעה בישיבות החרדיות.

העותרים טוענים כי למרות שהחלטת בג"צ מתייחסת רק לשנתונים מסוימים, היא הביאה בפועל לעצירה מיידית ומוחלטת של כלל תקציבי הישיבות, וזאת למשך זמן לא ידוע ועד שהמשיבים יערכו את ההבחנה בין השנתונים השונים, יעדכנו את הרשימות במערכות המחשבים ועוד תהליכים בירוקרטיים שעשויים לקחת מספר שבועות.

אמש (א') התייחס יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי, בראיון ל'כיפה', לעצירת התקציב ואמר כי אם התקציב לא יוחזר לישיבות הציוניות הוא לא יהסס לעצור תקציבים נוספים על מנת למנוע לחץ על שר האוצר. ""הגיע הזמן ששר האוצר ישתחרר מהרעיון שבכל פעם שיש ירידה בסקרים הוא יצא נגד יש"ע והישיבות וכך יעלה שוב", תקף סלומינסקי.