בנות שירות המשתכנות בבניין האגודה להתנדבות - השירות הלאומי, הוטרדו ביום שישי האחרון לפנות בוקר בידי גבר שחדר, כפי הנראה, לבניין המגורים.

מדובר בבניין מגורים ברחוב הרב נורוק בירושלים בו מתגוררות ביום יום קרוב ל-130 שלושים בנות, סמוך למאפיית אנג'ל המוכרת בגבעת שאול. אזור מרכזי בו מסתובבים אלפי אנשים. בבניין נמצאים גם משרדי האגודה להתנדבות וכן דירות מגורים.

בשנה שעברה הוצב במקום שומר בשעות הלילה במטרה לשמור מפני כניסת אנשים לדירות המגורים אך, על פי הטענה, בעקבות שיקולים כלכליים אותו שומר הוחלף בדלת בעלת קוד דיגיטלי אשר פעיל בשעות הלילה.

כאמור, ביום שישי האחרון, לפנות בוקר, נכנס אדם לאחת הדירות, ככל הנראה לפני שעת סגירת הבניין. במהלך הלילה אחת הבנות הרגישה אדם זר הנוגע בגופה. היא התעוררה בצרחות והמטריד התחבא מתחת למיטה. הבנות בדירה הסתגרו בשירותים וניסו להתקשר לאם הבית של הבניין ללא הצלחה. לאחר מכן התקשרו הבנות ההיסטריות למשטרה אך עד שהשוטרים הגיעו הספיק המטריד לברוח מהמקום.

"דיברנו עם הרכזת והיא אמרה שהיא לא הכירה את הסיפור", סיפרו בנות המגוררות בבניין ל'כיפה' היום (ב'). "כמעט ארבעה ימים חלפו מאז האירוע, ואף אחד לא דיבר איתנו. אף אחד לא אומר לנו מה לעשות. אנחנו ממש מפחדות ולא יודעות מה לעשות".

"הרבה בנות ממש מפחדות ולא הסכימו לישון בדירה", מספרת ד', שלא הגיעה לבניין מאז ערב יום חמישי. "בנות שגרות רחוק מאוד רועדות מפחד ומפחדות להישאר בבניין בלילה. יש הרבה אנשים מפוקפקים ברחוב".

"האגודה לא עושה מספיק כדי לשמור עלינו", אומרות הבנות. "ברור שיש צורך להציב שומר במקום וחייבים לתקן את המצב. אולי לשים קוד כל היום ולא רק בלילה או להפעיל אמצעים יותר מאובטחים מקוד פשוט".

מתלונות הבנות עולה מציאות קשה. בנות השירות טוענות כי אם הבית לא הייתה זמינה בעת הצורך ולא היה למי לפנות. על פי הטענות, עד כה גורמים רשמיים בנות השירות "הם לא אמרו לנו על הסיפור כלום. מישהי שמעה במקרה, שאלה את אם הבית והיא הודתה שהאירוע קרה. הם רצו לכנס אותנו אבל אחראית המחוז לא יכלה להגיע", מספרת ד' ומעלה טענות קשות על חוסר מודעות לנושא הטרדות מיניות במערך השירות הלאומי.

"מעולם לא דיברו איתי על הטרדות מיניות", מאשימה ד'. "אותן בנות שהוטרדו לא ידעו למי לפנות. הן פנו לאם הבית וכשהיא לא ענתה הן התקשרו למשטרה. לא יכול להיות שאין גורם שאפשר לפנות אליו בעת הצורך".

כזכור, רק בשבוע שעבר אמרה חברת הכנסת עליזה לביא כי תחום ההטרדות המיניות בשירות הלאומי פרוץ לחלוטין ודבריה קיבלו אישוש מוקדם מהצפוי.

תגובת האגודה להתנדבות:

"הטיפול המיידי באירוע ניתן לאירוע ממשטרת ישראל אשר הגיעה לזירה וכן מטעם האגודה להתנדבות, אשר הפעילה את נוהל הטיפול למקרים חריגים אלה הכולל הגעה למקום והגשת עזרה סוציאלית וכן חידוד נהלים והנחיות בנושא לכל המתנדבים. כמו כן, הטיפול באירוע עודנו ממשיך היום ע"י טיפול ומעקב סוציאלי צמוד לבנות אשר חוו את האירוע וכן לבנות הנוספות בבניין.

אירוע חמור זה אינו, לצערנו, יוצא דופן במסכת האירועים הפליליים שחווה החברה הישראלית בתקופה האחרונה. אנו סמוכים ובטוחים שמשטרת ישראל תעשה כל שביכולתה למגר תופעות נלוזות שכאלו".