ועדת שקד לקביעת השוויון בנטל קבעה כי שירות הגברים יקוצר בארבעה חודשים. לאחר ההחלטה פנתה חברת הכנסת שקד לתא"ל גדי אגמון והודיעה לו שיש רוב נגד הארכת שירות נשים וביקשה ממנו להביא חלופה. אגמון מצדו מסר בתגובה כי "קיצור שירות הגברים הוסכם כחלק ממכלול אשר כולל גם הארכת שירות הנשים. בלי זה לא נוכל לקצר את שירות הגברים".

באופן מפתיע למדי הגיב חבר הכנסת מוטי יוגב, חבר הבית היהודי ועמיתה של חברת הכנסת איילת שקד למפלגה, בזעם להודעה כי משך השירות של הגברים בצבא יתקצר ואמר כי "זה סעיף שעוד יבכו עליו. זו החלטה לא מקצועית ולא אחראית שתגרום למחסור חמור ותפגע במערך הלוחם בצה"ל ובמערך הטכני. החלטה זו לא נבחנה כראוי, לא בהיבטיה הכלכליים ולא בהיבטיה החברתיים והונפה כדגל של 'שוויון בין המינים', באופן הפוגע במבצעיות צה"ל ביכולתו לעמוד במשימתו להגן על עם ישראל ומדינת ישראל".

עם זאת, תלה יוגב את האשמה בהחלטה דווקא על חברי 'יש עתיד' אשר מקדמים את נושא השוויון בנטל ואמר כי "חבל שבמפלגת 'יש עתיד' שמים את ערך השוויון לפני ערך ההגנה והניצחון של צה"ל בהגנה על עם ומדינת ישראל. אולי צה"ל יוכל לגייס עכשיו עובדים זרים לגשר על הפער?"

וועדת שקד, המתקרבת לישורת הסופית שלה, מצביעה על הסוגיות השונות. בין שאר הסעיפים יובא לאישור הוועדה סעיף ישיבות ההסדר בו, כפי הנראה, הושגה הסכמה על כך ששירות התלמידים יעמוד על 17 חודשים בניגוד ל-16 חודשים היום.

בנוסף תאשר הוועדה סעיף שיאפשר לחסידי חב"ד לנסוע לשליחות של עד שנתיים בחו"ל ולא יחשבו עריקים. המצב היום הוא שהחסידים יוצאים ללא אישור ולאחר חזרתם הם לא מתייצבים כנדרש מכיוון שהם נחשבים כעריקים. ההחלטה החדשה צפויה לאפשר להם לנסוע לשנתיים בלי להיחשב כעריקים וכך יוכלו להתגייס לאחר מכן.