בחודשים האחרונים תושבים ביהודה ושומרון פנו לצוות פניות הציבור של הבית היהודי בתלונה כי חברת האלבומים הדיגיטליים- 'לופה' אינה מבצעת משלוחים באמצעות שליח ליהודה ושומרון.

חבר הצוות מיכה אופנהיימר בדק באתר החברה ומצא נוסח מעורפל. על פי מה שהיה כתוב באתר מי שמבקש להזמין את האלבומים ליהודה ושומרון צריך להגיש בקשה מיוחדת דרך המייל.

בעקבות משפט תמוה זה הצוות גם ביצע כמה בדיקות טלפוניות למוקד השירות של החברה והתברר שזו אכן לא מבצעת משלוחים ליהודה ושומרון. באחת השיחות הסבירה הנציגה כי הסיבה לכך היא שהחברה המבצעת את שירות השליחים לא מוכנה לעבור את הקו הירוק ולהיכנס ליהודה ושומרון.

מבחינת חברי הצוות התשובה הזו הייתה בלתי מספקת בעליל, והם פנו במכתב להנהלת החברה.

במכתבם הסבירו חברי הצוות: "בבירור שקיימנו מספר פעמים עם נציגי חברתכם במענה הטלפוני, אכן התאמתה העובדה שתושבי יהודה ושמרון מופלים לרעה. יתרה מזאת באתר החברה מצוין בריש גלי שתחום המשלוח הוא רק בגבולות הקו הירוק.".

עוד הוסיפו חברי הצצות כי בדיקה מול חברות אחרות העלתה כי הם כן מספקים את השירות, כפי שצריך.

חברי הצוות סיכמו את מכתבם "אנו בטוחים שאתם יכולים למצוא פתרון ראוי לבעיה זו."

מספר ימים לאחר הפנייה, יצרה קשר מנהלת שירות הלקוחות, מיכל פרי, וטענה כי השליחים דווקא מגיעים ליהודה ושומרון אך העניין לוקח מעט יותר זמן משאר חלקי הארץ. אופנהיימר, נציג הצוות, אמר כי בשיחות עם נציגי השירות של החברה נאמר אחרת וזו השיבה כי היא תחדד את הנהלים לנציגי שירות הלקוחות על מנת שלכולם יהיה ברור כי החברה אכן מספקת שירות גם ליהודה ושומרון.

צוות פניות הציבור בבית היהודי המשיך את המעקב, ואכן השבוע נוסף באתר החברה עמוד ובו התייחסות למשלוח למה שמוגדר "אזורים מרוחקים" ובו פירוט זמן ההגעה לבית הלקוח על פי שמות היישובים.

אסף דנוך, רכז צוות פניות הציבור אומר: "המטרה שלנו היא לדאוג לכך שתושבי יהודה ושומרון לא יופלו לרעה. אני שמח שבהמשך לטיפול שלנו בנושא חברות ההשכרה, גם בנושא הזה יש הצלחה. התיקון וההבהרה של חברת האלבומים חשובה ומראה שוב שאזרחי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ב' במדינת ישראל."

דנוך מוסיף וקורא לתושבים שנתקלים במקרי אפלייה כנגד יהודה ושומרון לא להסס וליצור קשר עם צוות פניות הציבור שיירתם כדי לעזור ולפתור את הבעיה.