ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי הצטרף אמש (ש') לשורת בכירי ממשל ארצות הברית לשחרר את יונתן פולרד.

בהתבטאות החריפה ביותר של בכיר אמריקאי לשעבר בסוגיה התייחס וולסי לנושא פולארד וטען באופן חסר תקדים כי ההחלטה להמשיך להחזיקו במאסר למרות השנים הארוכות שחלפו נובעת בין היתר מאנטישמיות.

בערוץ 10 הסביר וולסי כי מעשיו אומנם חמורים אך בחלוף כמעט שלושה עשורים, הגיעה העת לשחרורו. וולסי הוסיף ואמר כי מרגלים שביצעו עברות דומות למען בעלות ברית של ארה"ב, דוגמת דרום קוריאה ויוון, נענשו בחומרה פחותה. לטענת וולסי, אשר התנגד לשחרורו בעת כהונתו כראש סוכנות הביון המרכזית בשנים 1993-1995, המשך ההתנגדות לשחרורו של פולארד נובעת גם מאנטישמיות ואם לא היה יהודי שריגל עבור ישראל היה יוצא לחופשי כבר לפני שנים.

לאחרונה מתגברים הקולות מצד דיפלומטיים אמריקאים בכירים לקצר את עונשו של פולארד, זאת על אף שהתנגדו למהלך בעבר. לאחרונה אמר אליוט אברמס, שכיהן כסגן היועץ לביטחון לאומי בממשל בוש, לערוץ I24NEWS, כי לאחר 29 שנים בכלא, אי אפשר שלא להשוות את פולארד למרגלים אחרים שריגלו לטובת בעלות בריתה של ארה"ב, ובשורה התחתונה - אף אחד מהם לא ישב בכלא תקופה כל כך ממושכת. הוא אמר כי לדעתו ישנה הצדקה הומניטרית לשחרור פולארד.

שני שגרירי ארה"ב לשעבר בישראל אמרו לפני כחודש כי גם הם תומכים בשחרור פולארד. השגריר לשעבר סם לואיס, שכיהן בתפקיד בתקופה בה פולארד ביצע את עברות הריגול כי "הוא בגד בנו ואני שמח שישב בכלא אבל 29 שנים זה מספיק".

למרות הקולות ההולכים וגוברים שתובעים את שחרורו של פולארד, נכון לעתה אין שינוי בעמדה האמריקאית הרשמית בסוגיה. פעילים למען שחרורו מקווים כי התגברות הקריאות מתוך המדינה לשחררו ישפיעו על עמדת הממשל בנושא.

השר אורי אריאל הגיב על הדברים וקרא למנהיגי הממשל האמריקאי לשחרר את פולארד: ״דבריו של וולסי הינם כתב אישום חריף כנגד ההנהגה האמריקאית שמותירה את פולארד נמק בכלאו מטעמים אנטישמיים ותו לא. אני קורא למזכיר המדינה האמריקאית ג׳ון קרי ולנשיא ארה״ב ברק אובמה להוכיח כי הדברים אינם נכונים, לנהוג באנושיות ולשחרר את פולארד באופן מיידי״