הערב (ב') הודיעה ועדת הבחירות לרב הראשי בירוחם, כי הרב יצחק שלו נבחר לכהן כרב הראשי. הרב שלו נבחר ברוב של תשעה קולות מתוך 16 בסך הכל. המועמד של ש"ס קיבל שלושה קולות ומועמד החרדים האשכנזים קיבל ארבעה קולות.

הרב יצחק שלו (33), נשוי לרחלי ואב ל-4 ילדים, תושב ירוחם מזה 15 שנים, הגיע ללימודים בישיבת הסדר בירוחם והשתקע בעיר.

כיום מלמד בישיבת ההסדר בירוחם ופעיל בתחום שירותי בעיר בהתנדבות מזה כ- 9 שנים. מכהן כרב בית הכנסת המרכזי רבי דוד בן ברוך "הכיפה", מזה כעשור.

עם זכייתו אמר הרב שלו: "אני מודה לתושבי העיר ולנציגיהם שנתנו בי את אמונם ומקווה כי בעז"ה אמשיך לשרת אותם נאמנה ולקרב את התושבים למסורת היהודית ולחבר בין הקהלים השונים בעיר. כולי תפילה שנזכה להגדיל תורה ולהאדירה".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, על בחירת רב ציוני בירוחם: "בחירתו של הרב שלו מסמנת דרך חדשה ברבנות. הרב שלו גדל בישיבת ההסדר בירוחם ומלמד בישיבה. זהו הישג נוסף לדרכה של הציונות הדתית ואני שמח על כך שרבניה של הציונות הדתית משתלבים בצמרת ההנהגה התורנית לאומית״.

סגן השר בן דהן אמר: "בחירתו של הרב שלו, היא בשורה לעיר ירוחם ולעם ישראל. הרב שלו הוא תלמידו המובהק של הרה"ג אליהו זצוק"ל והוא למד את דרך פסיקת ההלכה, הקדיש ומקדיש את חייו לעשייה עבור עם ישראל. אנו ממשיכים במהפכת שירותי הדת."

ארגון רבני צהר בירך את הרב יצחק שלו על בחירתו כרב העיר ירוחם. "תושבי ירוחם התברכו במרא דאתרא ראוי, גדול בתורה, בוגר הישיבה בירוחם ואהוד על תושביו. אנו סמוכים ובטוחים כי הרב שלו יוביל את מוסדות הדת בירוחם ביד רמה עוד שנים רבות ואנו מאמינים כי כמו בתפקידיו הקודמים, הרב שלו יוביל את רוח צהר בדרום הארץ".

בצהר הוסיפו כי מינויו של הרב שלו הוא המשך למהפכה שמובילה צהר בערים שונות שבהן הרבנות המקומית הפכה בשנים האחרונות למחבקת ומקובלת על התושבים - "כהלכה ובאהבה".

השר אורי אריאל בירך על בחירתו של הרב שלו "הבטחנו לסייע במינוי רבנים ציוניים בכל רחבי הארץ, רבנים מחויבים להלכה ולקהילה שיהיו מסבירי פנים לציבור ויידעו לדבר בשפתו של הציבור".

השר אריאל הוסיף: "גם בירושלים אנחנו פועלים לבחירת רב ראשי ציוני לעיר, ובע"ה גם נצליח בכך. לאחר שנים שמלחמות פוליטיות מנעו בחירת רב ראשי בירושלים אנחנו נצליח במשימה הזו".