בית הספר ליהדות ב'מכון לנדר - המרכז האקדמי ירושלים' יוצא בתכנית לימודים ייחודית לתואר שני M.A. בלימודי יהדות לרבני בתי הספר במשרד החינוך.

על פי התכנית תגובש קבוצה של רבני בתי ספר מכל הארץ להם תיבנה תכנית אקדמית ייחודית שתותאם לצרכיהם הן מבחינת בניית מערכת השעות והן מבחינת תכני הלימוד כאשר כמובן תישמר הרמה האקדמית הגבוהה. מי שירכז את הנושא מכיוון הרבנים יהיה המפקח הארצי על רבני בתי הספר הרב חיים ענזי.

במשרד החינוך עובדים כ-200 רבני בתי ספר בכל הארץ כאשר כל רב אחראי על מספר בתי ספר באזורו. מרכז אקדמי ירושלים-מכון לנדר קיים השבוע יום מרוכז בשיתוף מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך אליו הגיעו רבני בתי הספר ושמעו על התכנית שנבנתה עבורם במכון.

בכנס שמעו הרבנים את סגן נשיא מכון לנדר ניסן סלומיאנסקי שהציג בפניהם את המכון ודיבר על חשיבות רכישת הידע האקדמי. דקן בית הספר ללימודי יהדות הרב פרופ' יוסף תבורי העביר שיעור בנושא מגילת אסתר ודיבר על כך שבמכון לנדר לימודי היהדות באים מתוך היהדות ומתוך הנשמה.

ראש מינהל החינוך הדתי אברהם ליפשיץ הגיע אף הוא השתתף ואמר לרבנים כי הוא רואה חשיבות גדולה בהזדמנות שניתנה להם ללמוד לתואר שני. ליפשיץ אמר כי לדעתו כל רב בית ספר חייב היום תואר שני על מנת להרחיב את ידיעותיו האקדמיות והיהודיות.

במכון לנדר מתקיימת תוכנית ייחודית באופייה ללימודי תואר שני בלימודי היהדות. על צוות המרצים נמנים מטובי המרצים, ביניהם חתן פרס ישראל פרופ' גרוסמן ועוד רבים. המסיימים מתקבלים ללימודי תואר שלישי בכל האוניברסיטאות וחלקם אף חזר ללמד בתוכנית במכון.

בתכנית הלימודים ניתן למצוא ימי עיון, סיורים לימודיים וקורסים בעלי אוריינטציה עכשווית בתחום היהדות. תוכנית זו נחשבת היום לגדולה ביותר בארץ בתחום. בימים אלו מסתיימת ההרשמה לסמסטר ב' של השנה וכבר החלה ההרשמה לסמסטר קיץ ולשנה"ל הבאה.