בדיון שהתקיים אמש (ד') במליאת הכנסת בעקבות מקרי האלימות בקרב בני נוער שאירעו לאחרונה הגיב סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן לתיאורים החריפים ואמר כי "הסכין הדוקרת בבית הספר וברחוב- היא רק הקצה של ציר האלימות הפיזית והמילולית הסובב אותנו. הפתגם העממי אומר שמי שהולך לישון עם כלבים- שלא יתפלא להתעורר בבוקר עם פרעושים.

"מי שהולך לישון אחרי שעות של חשיפה לאלימות תקשורתית ומילולית- במרחבי הטוקבקים והפייסבוק, התקשורת והתרבות, הסרטים והתוכניות השונות, מאקטואליה ועד סאטירה, תוכניות שיש בהם הרבה מסרים אלימים בשם הרייטינג, שלא יתפלא שהילד קם בבוקר עם רעיונות לפגוע בחבר ולהרים יד", אמר וורצמן והוסיף:

"הילד עם הסכין הוא קצה שרשרת המזון שמולידה אלימות. בסיס השרשרת הזו נמצא בביצות האלימות אותן יש לייבש, ביצות המצמיחות פירות באושים וסכינים חדות".

עוד אמר וורצמן כי "האלימות היא הנשק של החלשים. תפקידנו כחברה הוא לאתר את החולשות החברתיות, הערכיות, החינוכיות והרוחניות ולהתגבר עליהן. למצוא את החוזקות ולהעצימן. כשאלו יתחזקו- האלימות תתמעט מאליה. האירועים האחרונים מחייבים אותנו כחברה וכאנשי חינוך לעצירה, לחשיבה ולהתערבות מידית".

"עלינו להתגייס, בשיתוף עם התלמידים וההורים, ולקרוא לגילוי אחריות אישית וחברתית ומניעת אלימות והתנהגויות בעלות מאפיינים בריוניים", סיים וורצמן ואמר "משרד החינוך מפעיל תכניות רבות למניעת אלימות אולם אין עליו לעמוד לבד בפרץ. עלינו כהורים וכאזרחים לקחת אחריות ולשים את מיגור האלימות בראש מעיינו. זוהי מגפה שיש למגר ורק על ידי איחוד כוחות נוכל לה".