חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) מגיב היום (ד') בראיון ל'כיפה' על דברי הרבנות הראשית אמש, לפיהם הם לא יסכימו לתת כשרות למסעדות הפתוחות לשבת. "הצעת החוק שהגשתי", אומר שטרן בתגובה. "באה לוודא כי בעת מתן תעודת כשרות, תתייחס הרבנות הראשית אך ורק להלכות כשרות ולא לנושאים אחרים שלא ממן העניין לרבות אירועים שונים המתקיימים במקום או פתיחת בית העסק ביום שבת".

"מתן תעודת 'כשרות לימי חול'", מדגיש שטרן, "תותנה בכך שלא יהיה שימוש בימי החול באותם כלים שהשתמשו בהם ביום שבת (הן כלי הכנה והן כלי הגשה)".

אמש (ג'), מסרו ברבנות הראשית תגובה ראשונה ל'כיפה' בנושא הצעת החוק של חבר הכנסת שטרן. לדבריהם "כשרות יכולה להינתן רק במקום בו אפשרית השגחה רצופה", וכן תקפו בחריפות. "מערך הכשרות מושתת על העיקרון שהלכות נפסקות על ידי רבנים ולא על ידי מחוקקים".

"באשר לנוכחות משגיחי הכשרות במסעדות", מוסיף שטרן ועונה לטענת הרבנות הראשית כי אחת הבעיות היא שהמשגיחים לא יוכלו להשגיח במסעדות הפתוחות בשבת ביום זה, "גם היום המשגיח לא צריך לבקר בבית העסק בכל יום בכדי לתת לו תעודת כשרות. לצערי הרב, ישנם אף מקרים בהם משגיחים מגיעים לעסק רק פעם בחודש - בכדי לקחת את הצ'ק"

"אין ספק שאם המשרד לשירותי דת מתכוון למה שכתב ב"מהפכת הכשרות" שהוצגה בימים האחרונים, ואכן ייבחנו בתי המזון ע"פ קריטריונים ברורים של כשרות, אין שום בעיה להעניק את תעודת הכשרות לימי חול לבתי עסק שיחפצו בה ולהשאיר את ההחלטה האם לאכול במקומות אלו בידי הציבור", מסכם שטרן.