השר לענייני אזרחים וותיקים, והממונה על השירות האזרחי לאומי, אורי אורבך מתח בשיחה סגורה, אשר מתפרסמת לראשונה ב'כיפה', במהלך כנס בשבוע שעבר, ביקורת נוקבת על הרבנות הראשית והתבטא בצורה חריפה ביותר. לדבריו, פסק ההלכה נגד גיוס בנות דתיות לצה"ל נובע מגישה פטרנליסטית ומתנשאת. "האחריות על צניעותן היא כביכול אחריות שלנו, על נשותינו, שהתקלקלו בצבא כי זה לא מתאים להם. זו חלק מגישה פטרנליסטית שאומרת שאנחנו הקובעים, שאנחנו הגברים קובעים שלבנות יהיה טוב בשירות לאומי או שלא טוב יהיה שיהיו בצבא".

"העובדה ש25 אחוזים מהבנות הדתיות הולכות לצבא אומרת שכדאי שנתייחס יותר בצניעות לחוכמה שלנו. כנראה שהצבא יותר נוח ומתאים להרבה בנות צבאיות. בסוף הרבנות לקחה פסק הלכה ישן וקבעה שהבנות לא ילכו לצבא ורבע מהן הלכו בכל זאת", אמר השר אורבך בשיחה סגורה עם אנשי חינוך בכירים ורבנים במגזר, במהלך כנס מנהלי הציונות הדתית בשבוע שעבר.

"אין כאן מקום לפסק הלכה", הוסיף השר אורבך והתייצב לצד ארגוני הנשים הדתיות והרבנים הליברליים. "צריך להיות יותר צנועים ולהפסיק לקבוע לאן הבנות צריכות ללכת כאילו הן שלנו. התפיסות הגורפות הללו הן דבר שחייבים להשתחרר ממנו. הרי ברור שגם להן יש מה לומר. התפיסות הללו, כאילו הן מתקלקלות, הנשים שלנו, הם לא במקום. ככה לא מדברים על רבע מציבור הנשים במגזר".

עוד הוסיף השר אורבך ואמר כי "אני מאוד שמח שהבנות נמצאות בשירות לאומי אבל בסוף כל אחת קובעת לעצמה. הצבא זה לא חילול השם. אם בת תחלל שבת יזרקו אותה מהאולפנה אבל אם היא תלך לצבא אף אחד לא יזרוק אותה החוצה. לשירות האזרחי יהיה יותר טוב אם לא נצא למלחמה נגד הצבא אלא נשכנע ונסביר לבנות כמה הדבר מועיל לחברה הישראלית. לכל אחת יש זכות להשקפה שונה ותפיסת עולם שונה. בסוף אנחנו מגינים על מדינת ישראל בעזרת הצבא".