בעוד בישראל דנים על שחרור מחבלים, אוניברסיטת תל אביב צפויה לארח להרצאה מחבל מורשע. ביום שני הקרוב יתקיים באוניברסיטה כנס לציון 38 שנה ל"יום האדמה", ביוזמת ידי תאי הסטודנטים של חד"ש ותנועת "אלעודה - בני הכפר". אחד משני הדוברים בכנס יהיה מוחמד כנאענה כמזכ"ך התנועה הלאומנית "בני הכפר".

יו"ר תא "ישראלים" של הבית היהודי באוניברסיטה, לב סולודקין, חשף כי כנאעונה הוא מחבל מורשע שישב בכלא 4.5 שנים לאחר שהורשע בהעברת כספים וחומרי הדרכה רבים להכנת אמצעי לחימה, כמו מטענים מורכבים ורקטות, עבור פעיל הטרור מונתצר אבו ע'ליון מ"גדודי חללי אלאקצא" בג'נין. אבו ע'ליון היה אחראי לתכנון והוצאה לפועל של עשרות פיגועי ירי באזור ג'נין. את חומרי ההדרכה והכספים קיבל כנאענה מפעילי חזבאללה עמם נפגש בחו"ל.

סולודקין גיבש מחאה משותפת לראשי התאים הציוניים באוניברסיטה - אור זקן, תא "לביא" של הליכוד, ענבר אמיר, תא "יש עתיד" ו אורן חלפון, תא "אם תרצו". "אנו מבקשים להביע את מחאתנו החריפה על כך שכף רגלו של מחבל מורשע דורכת בשטחי אוניברסיטת תל אביב, ושאותו מחבל מעביר הרצאה בתוך בניין השייך לאוניברסיטה ותחת חסותם של תאים פוליטיים המאוגדים ורשומים באוניברסיטה", כתבו ראשי התאים לראשי האוניברסיטה. "ברצוננו להזכיר שיש באוניברסיטה סטודנטים רבים שנפגעו בפעולות טרור כמו אלו להן סייע כנאענה, ושרבים מאיתנו שירתו ועדיין משרתים במילואים על מנת להגן על אזרחי ישראל מפני איום הטרור - רק כדי לגלות שמחבלים כמו מוחמד כנאענה הם אורחי כבוד באוניברסיטה".

ראשי התאים כתבו עוד כי, "על מנת לשמור על ביטחון הסטודנטים, למנוע פגיעה חמורה ברגשות הסטודנטים שומרי החוק ומשרתי המילואים וכדי להגן על שמה הטוב של האוניברסיטה בה אנו לומדים, אנו דורשים בזאת: למנוע בכל מחיר את כניסתו של מוחמד כנאענה לשטחי האוניברסיטה ולבטל את ההרצאה, וכן להשעות באופן מיידי את פעילותם של תאי הסטודנטים חד"ש ו"תנועת אלעודה - בני הכפר". יש מקום לשיח פלורליסטי בקמפוס - אך אין מקום לשיח שמעודד טרור. מי שמזמין מחבלים משוחררים להרצות באוניברסיטה צריך לשאת בתוצאות".

הם הזכירו כי זו אינה הפעם הראשונה שפעילויות תומכות טרור מתקיימות בשטחי האוניברסיטה. "אנו סבורים שיש מקום לפיקוח הדוק יותר על פעילות התאים הללו הן מצד גורמי האוניברסיטה והן מצד גורמי ביטחון. לא מדובר במשחק ילדים, אלא בסכנת נפשות של ממש", אמרו.

ממטה "ישראלים" נמסר בתגובה כי, "בהמשך לתופעות שראינו בקמפוסים באוניברסיטה העברית, במכללת ספיר ובמכללת רופין, מסתבר שאפשר לרדת לשפל נמוך יותר בתחרות לתחתית. אירוח מחבל מורשע, שגם לא הביע חרטה על מעשיו הנפשעים, מהווה סמן שלילי באקדמיה הישראלית. 'ישראלים' יתמכו במאבק ויספקו את כל התמיכה כדי להחזיר את השפיות ואת ציונות שאינה מתביישת בעצמה".

סולודקין הוסיף: "בימים בהם כל ישראלי מחזיק את עצמו חזק כשמדברים על שחרור מחבלים, אין דבר יותר הזוי מכך שאוניברסיטה ציונית בלב הארץ מזמינה אליה מחבל מורשע. אני שמח שלא רק הימין מבין זאת, אלא כל תאי הסטודנטים הציוניים התאגדו להילחם ברעיון זה".