במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ב') חשפו הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו, שר הדתות נפתלי בנט וסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן מהפכה בתחום הכשרות אשר תכלול שקיפות, החלת אחריות של הרבנות הראשית על המשגיחים ושיטת בדיקה חדשה לדרוג רמת הכשרות.

"היום אנחנו עושים סדר בכשרות במדינת ישראל", אמר שר הדתות נפתלי בנט. "נושא הכשרות היה תחום פרוץ, היה קשר הדוק מדי בין המשגיח למושגח. לא הגיוני שהמפקח יועסק על ידי המפוקח. אנחנו יוצאים למהפך".

בדבריהם חשפו השלושה כי רמת הכשרות תיקבע מעתה על ידי שלושה מגני דוד כששלושה מגנים פרושם כשרות מהודרת ומגן דוד אחד פירושו כשרות סטנדרטית. בנוסף אמרו כי בעוד שבעבר המשגיחים הועסקו על ידי חברות כוח אדם, בעתיד התחום יעבור דרך הרבנות הראשית ודרך המשרד לשירותי דת כך שהמצב בו משגיח מועסק על ידי בעל עסק יעבור מן העולם. בנוסף אמרו השלושה כי גם תעודת הכשרות תעבור מהפכה כך שאדם יוכל לדעת בדיוק מהי רמת הכשרות במקום, זאת על ידי שקיפות וכן שיטת מגני הדוד.

"חוסר האחידות בין הרבנויות השונות הוא בעוכרנו", אמר הרב דוד לאו. " אם הציבור ירגיש שהכשרות היא הפרמטר שעומד בפני הרב הוא יביע אימון ואז הכשרות של הרבנות תהיה היחידה שתעמוד על השולחן. אנחנו כאן להחזיר את נהלי הרבנות הראשית למקומם הראוי ולהחיל אחידות, לאפשר לרבנות כלי פיקוח על רבנויות, דבר שחסר היום. אין לנו היום כוח לאכוף את חוקי הכשרות ולכן הדבר חשוב .יש ליצור מצב אמיתי של מענה כשרותי לאזרחי מדינת ישראל".

"רוב הציבור בישראל מעוניין בכשרות, רוצה לאכול כשר, ובלבד שהכשרות תהיה אמיתית", אמר סגן השר בן דהן. "בשבועות הקרובים נביא חוקים לכנסת שיתמכו במהלכים שאנחנו עושים בשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית. המטרה היא לחזק ולהעצים את הרבנות הראשית. חייבים להחזיר את האימון בכשרות של הרבנות הראשית".