אבו מאזן עושה כל מאמץ לחבל במשא ומתן אך מסתבר שהאמריקאים מאשימים דווקא את חבר הבית היהודי, שר השיכון והבינוי אורי אריאל.

בכירים אמריקאים מאשימים כי אריאל ניסה לחבל בניסיונות להארכת המשא ומתן כשיצא בפומבי נגד העסקה לשחרור יונתן פולארד בתמורה לשחרור מאות מחבלים. אמש (ד') קרא שר השיכון לבטל את הסכמי אוסלו בתגובה לפנייתו של אבו מאזן לאו"ם בבקשה להצטרף ל-15 אמנות בינלאומיות. "הפניה של הפלסטינים לאו"ם היא שבירת כל הכלים וכל ההסכמות", כתב בדף הפייסבוק שלו. "אנחנו צריכים להגיב באותו מטבע - ולפעול לביטול הסכמי אוסלו שהביאו רק טרור והרוגים. הפלסטינים הוכיחו שוב שאין שום סיבה להעניק להם מתנות שווא ולשחרר מחבלים ורוצחים עבור תהליך שסופו ידוע מראש".

ב'הארץ' טוענים כי מכרז לבניית 700 יחידות דיור בשכונת גילה בירושלים תוזמן כך שתתפרסם הודעה על המרכז, זאת על אף שמדובר ב'מחזור' של מכרז ישן. לדברי בכירים אמריקאים וישראלים המטרה הייתה לחבל במכוון במשא ומתן, זאת על אף שבלשכתו של אורי אריאל טוענים כי מדובר בהוצאה אוטומטית של מכרז חוזר וכי מדובר בהליך סטנדרטי אשר לא הובא כלל לידיעת השר.

האשמות האמריקאים תמוהות שכן בימים האחרונים, על אף ניסיונות ישראלים להגיע להסכם, בחר אבו מאזן לפנות לאו"ם במהלך שמשמעותו סרבנות פלסטינית לקבל הסכם כלשהו.