רב העיר צפת ואחד הרבנים הבכירים במגזר הדתי לאומי משיב היום (ב') לטענות בדבר הגיוס לצה"ל, לפיהן ניתן לשרת בחלק מהתפקידים בצבא ואין לאסור על הגיוס באופן מוחלט וכן לטענות לפיהן הדיון כבר הוכרע. לדבריו "לא איחרנו את המועד. כל בת היא עולם ומלואו".

"השאלה היא לא על תפקיד כזה או אחר אלא על עצם הגיוס של בנות לצבא והיותן נתונות למרות של מפקדים. כל מי שקורא את העיתונות הישראלית שומע אחת לשבוע-שבועיים על עוד קצין בכיר שהטריד חיילות שהיו תחת פיקודו", הוא אומר ל'כיפה' ומציע: "אם יש בנות מוכשרות בתחומים שונים, שישרתו בצורת אזרח עובד צה"ל. הדבר גם יהיה טוב למדינה וגם טוב להן".

"בכל העולם, חוץ ממדינת ישראל, בוטל החוק המחייב בנות להתגייס", ממשיך הרב ואומר. "הדבר קרה בעקבות עשרות מחקרים שהוכיחו שבשעת האמת גיוס בנות לא תורם למלחמה. בשתי המלחמות האחרונות, מלחמת לבנון השנייה ועופרת יצוקה, צה"ל פעל באחריות ולא הכניס חיילות למלחמה. בדיעבד הסתבר שכל עשרות המיליונים שהושקעו היו לשווא והיו יכולים לתרום לביטחון מדינת ישראל במקום יותר טוב. אנחנו עדיין במצב מלחמה וצריך לעשות חשיבה מחודשת מחוץ לקופסא. השאלה היא האם יש צורך אמיתי לגיוס בנות. אין ספק שגם מדינת ישראל תצטרף יום אחד לרשימת המדינות בעולם שלא מגייסות בנות ותבין שהגיוס של בנות לא משרתת את צה"ל, את הביטחון או את המדינה".

בתשובה לשאלה האם אין גם מקצועות בשירות הלאומי אשר נמצאות במצב בעייתי הודה הרב אליהו כי גם שם יש מה לתקן. "רוב מוחלט של מקצועות השירות הלאומי הם חיוביים אבל כולם צריכים להשתפר. גם בצבא וגם בשירות הלאומי".

לאחר מכן התייחס הרב אליהו לטענתו של הרב חיים נבון, לפיו הציונות הדתית מתפוררת. "מתפוררת?", שואל הרב אליהו. "הציונות הדתית היא אחת מהציבורים המשמעותיים ביותר במדינה, שמובילה תהליכי עומק ארוכי טווח. תהליך אחד הוא ההתיישבות ביהודה ושומרון, ששינה לחיוב את פני המדינה, תהליך נוסף הוא בתחום החינוך שם אנשי הציונות הדתית מובילים מהפכות במדינה, בוודאי בתחום הצבאי המדעי והתעשייתי שם בני המגזר מככבים".

"מטבע הדברים", מוסיף הרב. "יש חילוקי דעות אבל המגמה של המגזר היא החזקה ביותר שיש היום בציבוריות הישראלית. יש מגמה מבורכת של התקרבות ורוחניות, בין אם מדובר במרכז הארץ או בפריפריה. מדובר בתהליכים המשמעותיים ביותר בישראל ולציבור הדתי לאומי יש חלק מרכזי בנושא"

"הציונות הדתית לא מתפרקת", מסיים הרב שמואל אליהו. "יש ויכוחים וזהו דבר לגיטימי כל עוד הם מתנהלים בתוך בית המדרש. לפעמים נדמה שיש חלקים שנראים כאילו הם יושבים על הגדר, כמעט מחוץ למגזר, אבל לשמחתנו הדיון עדיין נמצא בתוך גבולות בית המדרש".