שורה של רבני התיישבות הביעו הבוקר (א') תמיכה במהפכת הדיווח שמוביל סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן שתביא להסדרת מעמדם של רבני התיישבות ותפקח על פעילותם ונוכחותם ביישובים.

לפני כעשור הוקפאו תפקידי רבני ההתיישבות, מפני שתפקידם לא היה מוגדר ולא היה כל פיקוח על עבודתם, וזו בשל מחלוקת בין משרד המשפטים למשרד האוצר. מחלוקת זו הגיעה לידי פתרון לאחרונה כשעל פי ההסכמות שהושגו במשרד לשירותי דת, יחויבו רבני ההתיישבות החדשים לדווח על נוכחותם פעם בחודש, ועל פעילותם פעם בשלושה חודשים במסגרת תפקידם. חובת הדיווח עשויה להביא למעורבות רבה יותר של רבני ההתיישבות בקהילתם ולהעשיר את מתן שירותי הדת הניתנים.

בעקבות המהלך, שלח הרב יוסף שלוש, המכהן כיו"ר ארגון רבני ההתיישבות והרב האזורי של דרום השרון, מכתב חריף לסגן השר הרב אלי בן דהן, בו הוא מבקר את מהפכת הדיווח ותוקף אישית את סגן השר הרב אלי בן דהן.

בתגובה לדברים החריפים התייצבו שורת רבנים מאחורי סגן השר, הרב אלי בן דהן והביעו תמיכה במהלך תוך ביקורת חריפה על דבריו של הרב שלוש.

רב היישוב יקיר, הרב אהרון כהן אמר כי "המהפכה שמחולל המשרד לשירותי דת היא חיונית והכרחית. רבנים צריכים להיות דוגמא למופת למשרתי ציבור, ועליהם להיזהר בכספי הציבור. יש רבנים שעושים תפקידי רבנות, מכוח משרות פוליטיות, והם מתייחסים למשרת הרבנות ככלי דרכו הם מקבלים ג'ובים. בתגובה למכתבו של הרב שלוש, אמר הרב כהן כי "יש כאן למעשה עיוות של הדברים. במקום לקדם את תפקיד הרבנים, מקדשים את הפרזיטיות. אין להסתיר את העובדה שיש רבנים שלא עובדים ולא עושים את תפקידם נאמנה. ולמרות זאת, יש אנשים שרוצים לשמר את הפרזיטיות, ולהמשיך להתייחס למשרות הרבנות כג'ובים בלבד".

עוד התייחס אל הדברים, רב היישוב רבבה, הרב אוריאל גנזל ואמר כי הוא "מברך את סגן השר הרב אלי בן דהן על החלטתו לדרוש מהרבנים לעמוד בקנה המידה המוסרי המקובל ביחסי עובד מעביד, ולהוות דוגמא לכלל העובדים במשק ולבני עדתם. זוהי החלטתה ראויה ואף ברורה מאליה. הרבנים צריכים לפעול באופן שניתן יהיה לומר עליו "והייתם נקיים מה' ומישראל". תכנון מוקדם של פעילות הרבנים ודווח על ביצועו, כמקובל בכל תחום אחר, יסייע להגדיל תורה ולהאדירה".

בנוסף אמר על דברי הרב שלוש כי "הכפשת שמו של הרב בן דהן, אינה דרכה של תורה".

גם רב היישוב חיספין, הרב אהרון אייזנטל, התייחס אל הדברים ואמר כי הוא סבור "שהמהלך של הרב אלי בן דהן ומשרד הדתות יחזק את מעמדה של הרבנות היישובית. אמנם משרת רב היא משרת אמון, אך האמון צריך להתבסס על קשר רצוף וקבוע בין הרב לבין בני קהילתו".

עוד הוסיף ואמר "צר לי על ההתקפות כנגד משרת הדתות והעומדים בראשו על המהלך. הרב אלי בן דהן מוכר לי היטב כאיש אמת וירא שמיים שכל פעולותיו לקדש שם שמיים ולהרבות ולהגדיל את כבוד הרבנות".