השבוע האחרון היה בסימן שיחות על הפלסטינים ומזכיר המדינה קרי והיינו מוכנים לשלם מחיר כבד. האמריקאים מצדם היו מוכנים לשחרר את פולארד אחרי 29 שנים ועבורם זהו צעד משמעותי ביותר", כך אמר יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין במהלך סיור למנהלי מרכזי זהות של איגוד המרכזים לזהות יהודית שנערך הבוקר (ה').

בדבריו התייחס אדלשטיין גם להחלטתו של אבו מאזן לבקש להצטרף ל-15 אמנות בינלאומיות באו"ם "החלטת נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לחתום על פנייה להצטרפות לארגונים בין-לאומיים היא הפרה בוטה של התנאים לחידוש המשא ומתן".

עוד ציין אדלשטיין בנוגע לארגוני שמאל ומדינות שונות הקורות לישראל מדינת אפרטהייד כי: "אם ישראל נקראת 'מדינת אפרטהייד' הרי שזהו כינוי שיכול להינתן לכל מדינה דמוקרטית בעולם. אם אתה הופך את ישראל למפלצת, אתה יכול להפוך כל דמוקרטיה בעולם למפלצת".

יו"ר הכנסת ערך סיור למנהלי מרכזי זהות של איגוד המרכזים לזהות יהודית. בסיור השתתפו מנכ"ל זהות איתי גרנק, יו"ר זהות, הרב חיים רטיג ושאר מנהלי מרכזי זהות. במהלך הסיור למדו מנהלי המרכזים על החלקים המרכזיים במשכן ושמעו על העבודה הפרלמנטרית.

במהלך הסיור ביקש אדלשטיין לשמוע על הצרכים המיוחדים של איגוד זהות ובמה יוכל לסייע. במהלך המפגש הציגו את פעילותם, בין השאר, המרכזים ליעד באשקלון וצוריאל באשדוד שסיפרו על פעילויות ייחודיות שהרשימו את יו"ר הכנסת וצוות יועציו. בתום סבב ההיכרות עם המנהלים פתח סיפור אדלשטיין כי קודם שהגיע לכנסת עסק בעצמו בזהות יהודית, חינוך בלתי פורמאלי והכשרת מדריכי נוער וכי הנושא קרוב לליבו מאוד. "אני רואה חשיבות רבה בקידום נושא הזהות היהודית ואנו נשתדל למצוא את הדרכים לסייע לנו. אני מרשה לעצמי לומר 'לנו' כי אני רואה עצמי כחלק מהפרויקט הגדול הזה".

בנוסף, הציע אדלשטיין ליצור ימי פעילות בשיתוף מרכז ההדרכה של הכנסת שיכלול סיורים מודרכים ומפגשי לימוד ועיון באולמות הכנסת. בסיום דבריו הודה לו מנכ"ל 'זהות' איתי גרנק על המפגש ועל הנכונות לפנות מזמנו למען ההיכרות עם המנהלים ושמיעת הצרכים וביקש לחזק את דבריו של יו"ר הכנסת, וקרא להוסיף ולאתר נקודות שיתוף פעולה בין העולם הפרלמנטרי לבין קידום הזהות היהודית בבית הספר ברחבי הארץ.