'משטרת צניעות' הוקמה, בעקבות בקשתם של רבנים בכירים במגזר החרדי ורבני ברסלב, במתחם ציון רבי נחמן מברסלב באומן. הקריאה של הרבנים מגיעה בעקבות תלונות רבות שהתקבלו לאחרונה אודות המצב הבעייתי השורר במקומות הקדושים באוקראינה, כדוגמת ציון הבעל שם טוב, ציון רבי לוי יצחק בברדיטשוב וכן בציונו של רבי נחמן מברסלב.

במהלך השנה מתגוררים עשרות בודדות של תושבים יהודיים במקום אשר מנהלים את ציון רבי נחמן באומן. בשנים האחרונות, לצד תושבים אלו, מתפתחת תופעה של בני נוער נושר, פושטי יד ורגל וכן אנשים נוספים שלא מצאו מקומם בחברה המתוקנת. אנשים אלו מנצלים את המקום כמפלט ועושים ככל העולה על רוחם כולל גניבות ודמי חסות במקום.

"לצד ההתפתחות של הקהילה החסידית באומן, ישנם גם כאלו שכלל לא קשורים לחסידות ברסלב, או אפילו כלל לא קשורים לחסידות, והם מנצלים את המקום לדברים אחרים, ומפריעים לחיי הקהילה במקום, מעיבים על המתפללים, וגורמים שם רע ליהודי העיר", אמרו גורמים בקהילה לאתר החרדי 'כיכר השבת'.

הגורמים מגלים כי אותם נערים עוסקים בפשיעה: "ארגוני פשיעה עולמיים משתמשים בנוער הנושר כאן למעשים פליליים כל זאת ללא ידיעתם בחומרת המעשים".

בעקבות קריאתם של גדולי רבני המגזר החרדי בהם הרב שמואל וואזנר וכן רבני ברסלב, לקחו על עצמם אנשי 'הוועד לטוהר המחנה' את האחריות למקומות הקדושים באוקראינה. בהודעה שפרסם הוועד נכתב כי "לאור זאת קיבלנו על עצמינו בין היתר את האחריות והפיקוח בעיר אומן מקום גניזת מוהר"ן מברסלב זיע"א, הקלויז והרחובות הסמוכים לשם, ובעזרת השם נראה לנכון לדאוג על צביון וקדושת המקום על כל המשתמע מכך", הודיעו בוועד.

"השמירה במקומות אלו תהיה מטעמינו שיקפידו על צביון קדושת המקום, ויפעלו בכל דרך למנוע כל התנהגות שיש בה ביזוי הקודש", הוסיפו בוועד והפנו אצבע מאשימה להורי הנוער הנושר: "על ההורים וסוכני הנסיעות מוטלת החובה למנוע מבני נוער לשהות במקומות אלו ללא מסגרת מתאימה, ובמקרה הצורך ליידע אותנו ולפעול בשיתוף פעולה כדי למנוע בעיות כאלה ואחרים".

"כלל הציבור הפוקד את ציוני הקודש מתבקש להשגיח בעינא פקיחא ולהודיע לנציגינו מידית על כל חשד למפגעים רוחניים וכן על הפרעות או בעיות שונות בנושאים אלו", נכתב בסיום המודעה.

בעוד נראה כי המהלך עצמו מבורך שכן ניכר שיש בעיה משמעותית בנושא הנוער הנושר באומן, חשש אשר עולה מלקיחת האחריות של הוועד לטוהר המחנה, המכונה משטרת הצניעות, הוא שבוועד לא יסתפקו באכיפת החוקים כלפי הנערים הבעייתיים ויחלו להתנכל גם לאנשים אשר אינם מתנהגים בצניעות, על פי דעתם.

בעבר התגלו אירועים חמורים ביותר שנעשו על ידי 'משטרת הצניעות' בהם מעשי בריונות ואלימות וכן ניסיונות לכפיית חוקים מחמירים אשר אינם עולים בקנה אחד עם החוק במדינת ישראל. בעבר אף בוצעו מעצרים כלפי חלק מאנשי 'משטרת הצניעות' בשל מעשים דומים.