המחלקה המשפטית של משרד התעשייה והתעסוקה הגישה היום (ג') כתב אישום נגד חברת מקדונלד'ס, באשמה כי זו העסיקה בני נוער בשבתות, זאת לאחר שורה ארוכה של חקירות אותן ניהל לאכיפת חוקי עבודה במינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת.

בדיון שהתקיים בבית המשפט, טענה מקדונלד'ס כי חקירות התמ"ת כללו "אפליה על רקע דתי" וכי האיסור הנוגע להעסקת בני נוער במנוחה השבועית נאכף רק כאשר בראש המשרד עומד נציג של מפלגה חרדית - ש"ס.

בית הדין דחה את טענות החברה וקבע כי "גם בתקופת כהונת שרים שאינם נציגי מפלגה חרדית, נאכף החוק". בית הדין הוסיף כי האיסור על העבדת בני נוער בשבת לא נועד לתכלית דתית, אלא בכדי לאפשר לבני הנוער לחוות את יום המנוחה באופן משמעותי. השופטים דחו בסופו של דבר את טענות החברה והותירו את 19 האישומים על כנם.

מקדונלד'ס ישראל ציינה בתגובה להחלטת בית הדין כי היא "מעסיק הנוער הגדול בישראל, ומאז הקמתה, בשנת 1993, היא מקפידה על עמידה בחוקי ההעסקה, לרבות שעות עבודה, תשלומי שכר, ביטוח לאומי, חופשה, דמי מחלה ועוד".

לטענת החברה, "במשך כל שנות פעילותה, טענה החברה כי מדובר בחוק שחוקק בשנות החמישים, שמטרתו להגן על הנוער, שבאותן שנים בעיקר עבד. כיום, ועל-פי חוק חינוך חובה, רוב הנוער לומד והזמן הפנוי והמועדף העומד לרשותו לפרנס את עצמו ולעזור לפרנסת משפחתו הוא בסוף השבוע, בו השכר הינו 150%, דבר המאפשר לעבוד פחות שעות על מנת להגיע להכנסה לה הוא זקוק. בנוסף, החל מראשית שנות החמישים מותרת במדינת ישראל פתיחת מסעדות בשבת והעסקת עובדים (בוגרים). זהו למעשה "הסטטוס קוו" של שמירת השבת בישראל, לפיו מסעדות ובתי קולנוע פתוחים בשבת".

הרשת אף ציטטה את עמדותיהם של השרים לשעבר אהוד אולמרט ופואד בן אליעזר, שהתבטאו נגד החוק, בטענה כי "החברה שותפה לעמדה כי חוק עבודת הנוער מצריך בדיקה והתאמה לרוח התקופה".