הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה ומועצה אזורית שומרון, תקף את שרת המשפטים ציפי לבני, במפגש של 68 ראשי מועצות דתיות השבוע, על יוזמתה להקים בית דין משמעתי לרבני ערים וכן נגד מהלכים של פגיעה בעולם הרבנות. "ההכפפה של רבנים לשופט שאיננו מבין כהוא זה במערכת התורנית ולאפשר לו לשפוט אם רב פועל כראוי זה דבר שלא יעלה על הדעת. אפשר בהחלט לתת תפקיד כזה לדיין שמבין את המערכת התורנית". כמו כן ציין הרב כי אסור להכפיף רב לראש עיר וכי מועצה דתית חייבת להיות עצמאית. ולפעול למען התושבים בתחומיה. זאת בתגובה להצעתו של שר הכלכלה בנושא זה.

הרב לבנון התייחס גם להצעתו של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, להורות לרבני ערים להחתים כרטיס במקום עבודתם ציין כי הדבר אינו מתאים לאופי העבודה ואמר: "רבנים צריכים לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה" עם זאת הוא ציין שראוי שעבודת הרבנים תיבדק והציע שיגישו דו"ח על עבודתם.

[embed][/embed]

68 ראשי מועצות דתיות הגיעו השבוע להביע תמיכתם בשומרון. זאת בעקבות פעילות של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון ומשה כהן ראש המועצה הדתית בשומרון. ראשי המועצות הדתיות טיילו בהר כביר, צפו מהר גריזים על קבר יוסף שבשכם, הגיעו לחווה החקלאית בגבעות עולם וביקרו בישיבה הגבוהה באלון מורה ונפגשו שם עם הרב אליקים לבנון רבה של השומרון.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון בירך את ראשי המועצות הדתיות על הגעתם ואמר: "דווקא בעת הזו בה נושבים רוחות רעות מגורמים שונים בעולם, עלינו להתחזק מבפנים, לחזק זה את זה. עם ישראל ידע תלאות קשות בכל שנות גלותו וגם לאחר עלייתו ארצה, וצלח אותם בין השאר בשל יכולתו לעמוד כאיש אחד בעת צרה וצוקה. בעת הזו בבואכם הנה לחזק את השומרון, אתם עושים את שידע עם ישראל לעשות במשך כל השנים להתחזק ולחזק את עצמו מבפנים כדי לעמוד איתן מול גורמים המבקשים לפגוע בו מבחוץ".

שלמה תנעמי יו"ר חבר המועצות הדתיות אמר: "השומרון הוא בסיס לכל דבר טוב, נדאג להיות שגרירים נאמנים".