בעוד בציונות הדתית ניטשת מלחמה בשאלה האם יש ללמד אנגלית בבתי הספר, נראה כי בתנועת 'אמונה' לקחו את הדיון צעד אחד קדימה, ויש שיאמרו יותר מדי.

250 ילדים בני שנתיים במעונות של התנועה בשכונות נווה יעקב, גבעת משואה, רחביה, קריית משה, פסגת זאב, רמות ושמואל הנביא בירושלים, לומדים השנה אנגלית. בעוד שתלמידי כיתות א' בבתי הספר החילונים עושים את צעדיהם הראשונים באנגלית, מתברר כי בתנועת 'אמונה' שואפים להשלים את החסך שנוצר והילדים הדתיים ילמדו אנגלית, חלקם עוד לפני שסיימו להפנים את השפה העברית.

"אני לא בטוחה האם מדובר במהלך נכון לילדים אשר עוד לא יודעים לדבר כמו שצריך בעברית", מספרת מ', אימא לילד בן שנתיים בירושלים. "הילד שלי עוד לא בדיוק יודע לדבר בעברית ולהכניס עוד שפה למשוואה יבלבל אותו עוד יותר", היא אומרת. עם זאת יש לציין כי בנה של מ' אינו לומד בגנים אשר מלמדים אנגלית מגיל שנתיים.

לטענת יוכבד אמסלם, המפקחת על מעונות הגיל הרך של 'אמונה' היא נחשפה בשנים האחרונות למחקרים על חשיבות הקניית שפה השנייה כשיפור הכישורים וההתפתחות של ילדים קטנים. במהלך השנה הנוכחית לומדים הילדים אחת לשבוע אנגלית באמצעות משחקים, פעילויות ויצירה אשר נעשים בשפה האנגלית בלבד. לדברי המורה, שרה טאצ'ר, ילדים שמעולם לא נחשפו לשפה קודם לכן חוזרים לביתם ומשוחחים עם הוריהם באנגלית.

תכנית זו שנויה במחלוקת לא רק בקרב הציונות הדתית, כשמחקרים מראים כי ילדים אשר גדלים במקום בו מדוברים שני שפות מגיל צעיר סובלים לעיתים מקשיים בבגרותם. ב'אמונה' עם זאת, טוענים כי ההליך אינו פוגע בקשיי הילדים ללמוד את השפות עברית ואנגלית יחד. מהלך הגיוני? תלוי איזה חוקר שואלים.