לפני שבועיים הרגשתי שאני חלק קטן בהיסטוריה, וכמו כל רגע מכונן בהתהוותה של היסטוריה - הדבר החשוב ביותר הוא לזכור איפה הייתי באותו רגע. זה היה בעמק רפאים בירושלים, במיני פאב יחד עם עוד כמה זרים שחלקם הפכו לחבריי הטובים ביותר באותם הרגעים, יחד ראינו את ברצלונה מנצחת את ריאל מדריד בסופר קלאסיקו מהמשובחים בתולדות הכדורגל.

אפשר לתת סיבות רבות למה מדובר בהיסטוריה, אך הנימוק העמוק והחשוב מכולם הוא היחסים בין הצדדים. הקטאלונים שמייצגים חבל ארץ קטן ונרדף, מצליחים להעמיד קבוצת כוכבים מהטובות בעולם ולהכניע את סמלו של השלטון היושב במדריד. אפילו גובהם של השחקנים מצליח לחבר אותי לקאטאלונים בעמדת האנדר-דוג, מסי הקטן מול רונאלדו הגדול, איניאסטה הצוציק מול צ'אבי אלונסו המתנשא ל183 סנטימטרים, ושהגמד מפיל ענק- הד הנצחון נשמע הרבה יותר חזק.

כך היה זה לאורך כל ההיסטוריה. כשבעלי סיכויי הנצחון הקלושים - הצליחו, מיד הכתירו אותם למלכים גדולים ומכובדים. כך זה היה כאשר ישראל ניצחו את עמלק במדבר, ובאופן הירואי יותר כאשר הג'ינג'י הפיל את הענק האשקלוני על אדמות עמק האלה.

עמק האלה הוא עמק של גבורה ישראלית, הבסיס לצמיחת מלכות דוד. ככזה- אין מקום טוב ממנו להצמיח תוצרת ישראלית משובחת שלא חוששת לומר שהיא טובה, גם מול הענקים בשוק. זה גם הסיפור של יקב עמק האלה, היקב הממוקם בקיבוץ נתיב הל"ה בהרי ירושלים, ומחזיק בבעלותו כרמים העשויים לשמש כמודל ליעילות וליופי בכל מקום בעולם.

בשנת 1997 בחל גידול הגפנים בעמקי האלה ועדולם בהרי ירושלים, וכיום הכרמים מניבים ענבי קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, שיראז, פינו נואר, פטיט סירה, שרדונה, סוביניון בלאן, סמיון ומוסקט. היינות הראשונים היו מבציר 2002 ומנו 90,000 בקבוקים, בשנת 2007 יצאו לשוק 200,000 בקבוקים, סמל לגדילתו וצמיחתו של היקב המשובח.

Ever Red קברנה סובינון 2012. (צילום: יח"צ)

היינות מיוצרים בשלוש סדרות: Vineyard's Choice, עמק האלה ו- Ever red. שתי הראשונות מיועדות ליישון ארוך למדי, והשלישית עליה נכתוב בטור זה מיועדת לצריכה כשהיין צעיר.

הפעם טעמתי, Ever Red קברנה סובינון 2012. היין המורכב (בלנד) מ 85% קברנה סוביניון, ו- 15% מרלו, התיישן כ-6 חודשים בחביות עץ אלון, ולאחר מכן התיישנות נוספת בבקבוק טרם יציאתו לשוק של 6 חודשים נוספים. ליין צבע סגול שחור בוהק, עם טעם פירותי מודגש המזכיר אוכמניות כמעט מתוקות. כמו רבים מיינות עמק האלה היין מפגין עוצמת טעמי עץ שהפכה לסמל יינות היקב, יין לא מורכב, בעל טעמים מאוזנים ונעים לשתיה. מיועד לכל חובבי היין הקלים באשר הם.