שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט נאם הערב בכנס המנהלים הבכירים של הציונות הדתית. בהתייחס לאולטימטום שניתן לו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנט כי "בימים האחרונים עלה רעיון הריבונות הזרה על ישראלים. יש גורמים שמנסים להפוך דיונים עקרוניים לויכוח אישי. אם ראש הממשלה נפגע זאת לא הייתה הכוונה. אני רואה את ראש הממשלה את מערך הלחצים, הוא עומד מול אתגרים קשים, אני תומך בו כשצריך, אני מבקר אותו כשצריך וזוהי חובתי".

בהתייחסותו לעימות עם ראש הממשלה נתניהו אמר בנט כי "אם ראש הממשלה נפגע, זו לא הייתה הכוונה. אני מכבד את רה"מ. הוא עומד מול ונגד אתגרים קשים. אני תומך בו כשצריך אבל אני מבקר אותו כשצריך וזו חובתי. הטלת ריבונות לרשות הפלסטינית זו סכנה מבחינתי ומבחינתי הרעיון של השארת ישראלים בשטחי הרשות ירד".

עוד ציין בנט כי "המאבק על הארץ הוא לא על הארץ - אלא מאבק על יהדותה של המדינה. קמפיינים כמו אלה לקליטת מסתננים למדינה או נגד ברית מילה הם חלק מהמערכה על יהדותה של המדינה. ראש הממשלה מתעקש ובצדק על הכרה במדינת הלאום של העם היהודי. שואלים אותנו האם אין לנו מספיק ביטחון עצמי? יש, אבל זה מחמיץ את הנקודה. מטרת הפלסטינים היא - הכל. יום אחרי קום המדינה הפלסטינית המערכה תהיה על הגליל. לכן נקודת היסוד של ההכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי מאוד חשובה".

בנט דיבר במסגרת כנס המנהלים הבכירים של הציונות הדתית שהחל אתמול במלון ישרוטל ים המלח.