יממה לאחר שגלגלי רכבו של מח"ט שומרון אל"מ יואב מרום נחתכו ביישוב יצהר חוזרים אלמונים ותוקפים את רכביהם של חיילי צה"ל.

הערב (ב') פגעו אלמונים בגלגלי רכב צבאי ששימש חיילי מילואים בתצפית בעמדה הסמוכה לשער היישוב. מפרטים ראשוניים אשר מוסרת סוכנות תצפית עולה כי שני הגלגלים של הרכב פונצ'רו.

מדובר צה"ל נמסר בעקבות הארוע הערב כי צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה. כל פגיעה במפקדי צה"ל וחייליו, בסדיר ובמילואים, העוסקים יום וליל בהגנה על תושבי מדינת ישראל הינה חציית קו אדום.

כזכור, אמש (א') פגעו אלמונים בארבעת גלגלי רכבו הצבאי של מח"ט שומרון היוצא יואב מרום. בעקבות האירוע גינו גם ביישוב וגם במועצה האזורית שומרון את הפעולה. יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין גינה בחריפות את המקרה וטען כי המבצעים הינם מסוכנים להתיישבות.

"הפתרון הוא להחליט לשים סוף לתופעה הזו ויהי מה", אמר דיין ברדיו גלי ישראל. "אני מצטער שאני שומע פחות מידי את הגינוי המוסרי למעשה, ואני שומע יותר מידי את האמירה 'זה פוגע בהתיישבות'. אני לא בטוח שאנשים מבינים באיזו רמה זה פוגע בהתיישבות. זה פוגע בהתיישבות ברמה שזה מסכן את קיומה, ולכן אפילו משיקולים אינטרסנטיים ופוליטיים אנחנו צריכים לדרוש יד הרבה יותר קשה נגד הפורעים האלו".

"אם לצורך מיגור התופעה הזו, צריך שיישבו 50 איש או יותר במעצר מנהלי, לו יהי. אני חושב שראש הממשלה צריך לקרוא לראש השב"כ ולהגיד לו אני דורש ממך לשים קץ לתופעה הזאת, ואם אתה לא שם לה קץ ראשים יעופו, אתה תראה איך הדברים ישתפרו", הוסיף דיין.

"יציאה נגד החבורה הזאת מחייבת התנגשות, עימות בין ציבור המתיישבים, השאלה היא האם יש בהתיישבות מוכנות לעימות הזה? לא, כיום לצערי הרב אין, ללא שום ספק זה דורש עימות, העימות הזה מחויב, מחויב מוסרית ולמען עתיד התיישבות. לא נוכל לאורך זמן, לאורך שנים להמשיך להגיד 'עשבים שוטים' אם אנחנו לא עושים מאמץ אמיתי גם לבודד את העשבים השוטים האלו וגם לעקור אותם", אמר דיין.

היום (ב') נעצר נער תושב ירושלים בחשד כי ביצע את הפגיעה ברכב המח"ט אך הוא שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים לאחר שמסר לבית המשפט אליבי.