חוקרי בית החולים מיו קליניק, אחד מבתי החולים החשובים והמוערכים בארה"ב ובעולם, ממליצים על מילת גברים עוד בגיל הינקות.

המחקר, שהתפרסם לפני מספר ימים, מגלה כי יתרונותיה הבריאותיים של המילה עדיפים באופן ניכר על פני הסיכונים האפשריים. בין יתרונות המילה מונים החוקרים את הסיכון המופחת להופעה של זיהום בדרכי השתן, סרטן הערמונית ומחלות המועברות במגע מיני - ובבנות הזוג: סרטן צוואר הרחם; הסיכונים מועטים יותר וכוללים חשש לזיהום מקומי או דימום.

החוקרים שוללים את קיומן של השפעות לוואי לטווח ארוך של המילה על ההנאה או הביצוע המיני, תוך שהם מתבססים על מספר מחקרים, ובכלל זה שני מחקרים קליניים אקראיים.

"מילת גברים מונעת מחלות ממש כמו חיסון בילדות", קובע המחבר הראשי, בריאן ג' מוריס, פרופסור אמריטוס למדעי רפואה באוניברסיטת סידני, "וכפי שיש מתנגדי חיסון, כך יש מתנגדי ברית המילה. אלא שהטיעונים של האחרונים הם רגשיים ולא מדעיים, ולכן ראוי להתעלם מהם".

המילה, כך לפי החוקרים, היא גם האמצעי החסכוני ביותר למניעת מחלות, כך שלהגדלת אחוז הנימולים בעולם תהיה השפעה חיובית על מערכות הבריאות העולמיות. אחוז נימולים גבוה יקטין את מספר מקרי המחלה של המחלות הנזכרות ויאפשר הפנייה של משאבים יקרים לטיפול במחלות אחרות. לכן, מסכמים החוקרים, כדאי לממשלות, חברות ביטוח ורשויות רפואיות להמליץ על מילת ילודים זכרים.

על אף שהטעמים הרפואיים והכלכליים שמציעים המחברים אינם הסיבה לכך שיהודים דתיים מקיימים את מצוות ברית המילה, המחקר החדש נוטל את אחד מעוקציה של התעמולה נגד ברית המילה. הטענה שכדאי להימנע ממילה בשל נזקיה האפשריים היא טענה מוטעית, שלא לומר שקרית.

המחבר הוא רב בקהילה בחו"ל, ראש כולל תורה מציון, מורה למדעים ובעל הבלוג "בלוגין שאובין".