חצי שנה לאחר הבחירות לראשות הרבנות הראשית, מפנה סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן היום (ג') אצבע מאשימה כלפי רבני הציונות הדתית בנושא הרבנות הראשית וטוען כי אם היינו מתאגדים היה רב ציוני דתי בראש המערכת. "כבר לפני שנים ניסינו ליצור מנגנון כדי שיביא לבחירת רב ראשי מהציונות הדתית. לא הצלחנו כי הרבנים עצמם לא הצליחו להתאחד סביב רב ראשי אחד. בנוסף גם על המנגנון לא הייתה הסכמה. העמסנו על המערכת כמות קשיים עצומה".

בדבריו, בכנס מנהלים בכירים של הציונות הדתית בים המלח הפנה גם כלפי הבית היהודי חיצי ביקורת וטען כי אחת הבעיות שבגינם הציונות הדתית הפסידה בבחירות, הייתה חששם של אנשי המפלגה לפעול ולהביע דעה. "נכשלנו בנושא הרבנות הראשית כי לאף אחד לא היה את האומץ לקרוא להסיר מועמדות", היכה על חטא.

סגן השר התייחס גם לנושא המדיני ואמר כי "עמדתנו היא חד משמעית. אנו מתנגדים לרעיון האווילים שפתאום יהודים יגורו תחת הרשות הפלסטינאית. בכלל לא חשבנו שמישהו יעלה על דעתו רעיון כזה".

"כל אמירה שנאמרת זו עילה לפיטורין או לצאת מהממשלה", אומר הרב בן דהן. "אנחנו לא נמצאים ברשתו של אף אחד, במיוחד בנושא המדיני, אבל כשיש לנו ביקורת אנו נעביר אותה בצורה מכובדת וראויה".