סגן שר החינוך אבי וורצמן דיבר בכנס המנהלים השנתי למנהלי המוסדות בציונות הדתית ולא חסך בביקורת. לאחר ששיתף את חוויותיו מפולין ציין לטובה את החינוך הדתי: "החינוך הממלכתי דתי, התורני, הפורמלי והלא פורמלי, הוא החינוך המוביל במדינת ישראל. הוא החינוך שעם ישראל זקוק לו. לא משנה באיזו מסגרת ואיזה ארגון. זה החינוך שמראה את החיבור הכי נכון והכי חזק שלנו לעם ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל", ציין וורצמן.

מיד לאחר מילות השבח תקף וורצמן את הפערים בחינוך הדתי: "הפערים במדינת ישראל לא נורמליים", ציין וורצמן, "בחינוך הממלכתי דתי נפלא שיש לימוד תורה משמעותי, אבל מצד שני, למה קבענו שילד שלומד בחינוך הממלכתי דתי לא יכול לקבל את מה שמקבל ילד שלומד בתלמוד תורה?"

בנושא ההתבוללות בתפוצות ציין סגן השר ש"עם ישראל נמצא בנסיגה מפחידה מבחינה רוחנית בעולם ואין היום אף גורם שלוקח אחריות על הבעיה הכי קשה של עם ישראל. כשאתה רואה קהילות ששבעים אחוז מהן מתבוללות, הדבר הזה חייב להדליק לממשלת ישראל נורה אדומה. זוהי אחריות של הממשלה. הממשלה חייבת לקחת אחריות חד משמעית בנושא ההתבוללות בעולם".

בהתייחסותו לפרשת אייל גולן ציין סגן השר וורצמן ש"צריך להוקיע אותו. אי אפשר להסכים כחברה מוסרית לאפשר לבני הנוער ללכת להופעה שלו. להקת אתניקס היו צריכים להגיד שהם לא מוכנים להופיע איתו. אי אפשר להסכים לדבר כזה. איך אפשר שהילדים ילכו להופעות של דבר כזה? זה מחליא אותי. זו פרשה מחליאה, התפרקות של ערכים. נשבר טאבו".

וורצמן דיבר במסגרת כנס המנהלים הבכירים של הציונות הדתית שהחל היום במלון ישרוטל ים המלח. מאות מנהלי מוסדות חינוך, חברה, עסקים ואנשי ציבור הגיעו לכנס והם צפויים לקחת חלק בהרצאות, לימוד, עיון ומפגש שמטרתם להקנות למנהלים כלים חדשים ומקצועיים לניהול נכון של המסגרות. הכנס אורגן והופק בשיתוף בין "גרופ קנה הכל" ומשרד הפרסום "אשחר-ותקין" ומועברות בו הרצאות על ידי בכירי המשק, הכלכלה והניהול במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים: יזמות, הצלחה, גיוס כספים, ניהול, חברה והנעת עובדים.