שלושה פעילים יהודים נעצרו הבוקר (ג') בהר הבית. שניים בחשד שניסה להבריח דגל ישראל ואחד שבחיפוש על גופו אותרו תפילין.

במהלך הבידוק הקפדני שנערך למבקרים במקום נעצרו שני צעירים בהפרש של כמה דקות ואותר דגל ישראל על גופם. השניים, תושבי העיר מעלות, הובלו לתחנת משטרת מרחב דוד, שם יחקרו.

מוקדם יותר הבוקר הורחק, כך על פי פעילים, יהודי נוסף, תושב מעלה אדומים, לאחר שבבדיקה בכניסה להר התגלה כי תפילין של יד מונחים על ידו. אתר האינטרנט הקול היהודי מוסר כי השוטרים הבהירו לו כי מעתה ימנעו ממנו לעלות להר.

לטענת פעילים במקום, משטרת מרחב דוד נערכה הבוקר בכניסה להר הבית בכוננות מוגברת, וזאת ככל הנראה לאור התרעות שקיבלה מאנשי המחלקה היהודית בשב"כ, על התארגנות להכנסת דגל ישראל להר הבית. ההתארגנות שמנעה את ה'עברה החמורה'.

אמש (ב') פסק הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש, כי "חשוב שלעיתים מזומנות יכנס אחד העולים לכיפת הסלע, במטרה מוצהרת להוכיח בעלות יהודית", זאת בניגוד להוראות המשטרה היום אשר אינה מאפשרת כניסה למבנה כיפת הסלע או לכל מקום בנוי במתחם הר הבית.

הרב אריאל מצטרף לפסקם של הרב משה צוריאל והרב שלמה גורן לפניו, המתירים כניסה אף לקודש הקודשים שבהר הבית, למבנה כיפת הסלע, כדי לשחררו מידי המוסלמים. "אין להעלות על הדעת מצב שהמוסלמים יהיו 'בעל הבית' בקודש הקדשים, ואילו היהודים יקיפו את ההר הרחק מסביב" כותב הרב אריאל, "לפיכך, חשוב שלעיתים מזומנות יכנס אחד העולים לכיפת הסלע, במטרה מוצהרת כדי להוכיח בעלות יהודית על המקום ובכך לקיים מצות כיבוש".

"צריך שיכנסו מדי פעם לכיפת הסלע 'לידע מה היא צריכה', וכבר אירע שהמוסלמים ערכו 'שיפוצים' ושינויים במקום, וברור ש'בעל הבית' צריך להיכנס ולראות את המתרחש, ולהציל מה שניתן להציל, או לפחות להביע מחאה פומבית", מסכם הרב אריאל.

באוקטובר האחרון עלו קבוצה בראשות פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין על ההר, קראו את קריאת 'שמע ישראל' בניגוד לאישור המשטרה ושרו את 'התקווה'. באותו היום נעצרו עשרה פעילים, בהם הרב מיכה פלד, רב היישוב בית חורון שקרא 'שמע ישראל' על ההר.

צפו בווידיאו של בנצי גופשטיין שר התקווה:

[embed][/embed]