קרע ביישוב יצהר. בעקבות האירועים האלימים בשבוע האחרון בין תושבי היישוב לחיילי צה"ל, בתוכם הרס מוצב צבאי וניקור גלגלי רכב סיור ורכבו של מח"ט שומרון, פרסמו אנשי הנהגת היישוב יצהר מכתב בו איימו להתפטר אם הפורעים ימשיכו בפעולות תג מחיר, בניגוד לדעתו של רב היישוב, הרב דוד דודקביץ'.

"המאבק המוקצן של חלק מהתושבים, המופנה בצורה אלימה מול לב הקונצנזוס של אזרחי המדינה - חיילי צה"ל, הינו חסר לגיטימיות בעיני הציבור הרחב, גורר תגובות כואבות ומשמעותיות ליישוב ולהתיישבות כולה, ומביא אותנו לבידול ובידוד מהמעגלים הקרובים לנו. יישובי הסביבה, תומכי ההתיישבות השונים, מועצה אזורית שומרון והעומדים בראשה, ואפילו בתוך היישוב עצמו".

אמש (ד') התראיין הרב דוד דודקביץ בערוץ 2 ואמר כי הוא מתנגד לפעולות תג המחיר נגד חיילי צה"ל. מדובר בראיון נדיר ביותר של הרב, אשר אינו נוהג להתראיין לכלי התקשורת, וכפי הנראה בוצע בעקבות הלחץ הציבורי על היישוב.

במכתבם מבהירים אנשי מזכירות יצהר כי אין שום הצדקה ל"מעשי ההרס והחורבן של ארצנו בידי כוחות הביטחון כחלק מהדורסנות המדינית המופעלת כלפינו בצורה נקמנית וקולקטיבית", אך יחד עם זאת גינו באופן חד משמעי את פעולות תג המחיר שנאסרו בידי הרב דודקביץ. לא ייתכן שתושבים ביישוב המתקרא "דתי-תורני" לא יישמעו לדעת תורה של המרא דאתרא - המנחה בשאלות ההלכתיות הנוגעות למרחב הציבורי. בנוסף, כפי שנוכחנו לראות, מעבר להיבטים ההלכתיים והמוסריים, לפעולות אלה קיימות השלכות קשות ורעות להתיישבות ביהודה ושומרון בכלל, וליצהר וגבעותיה בפרט". כתבו.

אנשי המזכירות הוסיפו כי "אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר בין התקיפות השונות שבוצעו לבין מעשי ההרס שחווינו. חובה עלינו במציאות זו לעשות חשיבה מחודשת לגבי הכלים אותם נפעיל כנגד כוחות הביטחון"

"החלטנו להעלות נקודה זו להצבעה ציבורית, כדי להבין האם תושבי היישוב מעוניינים להמשיך לחיות במאבק המנוהל ללא כל לקיחת אחריות, חסר כל גבול ברור, המדרדר אותנו ציבורית, התיישבותית וקהילתית למקומות הכואבים ביותר, או לא", כתבו הנהגת היישוב.

"ההצבעה איננה "סקר דעת קהל", ותוצאותיה יהיו חד משמעיות לגבי המשך ההתנהלות היישובית

בנושא", כתבו עוד ואמרו כי היישוב יצהר מתנגד לפגיעה בכוחות הביטחון ברחבי היישוב והגבעות וכל שאלה לגבי גבולות המאבק הציבורי תוכרע על ידי רב היישוב. "יש לציין כי כמזכירות אנחנו על קו פרשת דרכים, ובמידה ויתברר כי אין לנו מנדט מהציבור להוביל את יצהר החוצה מהמקום האובדני בו היא נמצאת סביב עניין זה - איננו רואים טעם להמשך תפקודנו כמזכירות", הבהירו.