אמש (ש') גילו תושבי הגרעין התורני 'רמת אלישיב' בעיר לוד כי אלמונים חתכו את צמיגי 14 מכוניות של תושבי השכונה היהודיים. החשד הוא כי מדובר בהמשך מגמת האלימות נגד התושבים היהודיים מצד חלק מהתושבים הערביים.

התושבים שהתלוננו במשטרה הופתעו כשבכיר במשטרת לו ענה בזלזול "אתם חושבים שאתם גרים בשכונת גבעת מרדכי בירושלים?". בעקבות הפגיעה והתבטאויות הקשות יצאו התושבים להגנה ספונטנית על המשך הפגיעה בהם מצד ערביי העיר.

ראש העיר לוד יאיר רביבו פרסם במוצאי שבת תגובה בה אמר "השבת נחצה קו אדום שאיני מתכוון לעבור עליו לסדר היום. אמש נחתכו צמיגיהם של 14 רכבים בשכונת רמת אלישיב. אני מצפה שהמשטרה שחוקרת כעת את האירוע תמצא את בני העוולה ותעמיד אותם לדין. לא ניתן לאף אחד לערער פה את ביטחונם האישי של התושבים".

הבוקר (א') נודע כי במהלך מהיר במיוחד כונסה ישיבת חירום עם הנהלת העיר, מפקד המשטרה ונציגי התושבים. ראש העיר הורה לחברת צמיגים להחליף את הצמיגים בצורה מיידית ואמר כי האירוע יוכרז כאירוע פח"ע כך שהפיצויים יגיעו ממס רכוש. "לא אתן לאירוע מסוג זה להתרחש בעירנו. הביטחון האישי הוא בראש מעייני והנחיתי את מפקד התחנה לאתר את בני העוולה במיידי. אנו נכריז על האירוע כאירוע פח"עי והניזוקים יקבלו את הפיצוי ממס רכוש", אמר ראש העיר.