שר השיכון אורי אריאל בדברים קשים כנגד ההתנהלות האמריקנית הנוגע למשא ומתן המדיני ובנוגע לשחרור של יהונתן פולארד.

הבוקר (א') התראיין שר השיכון אורי אריאל לתוכנית 'לא סותם ת'פה' עם אראל סג"ל ברדיו גלי ישראל ונשאל על הצהרותיו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כי מפלגתו תפרוש מהקואליציה ואמר "אנחנו הולכים לכיוון של פירוק הממשלה, המציאות הזאת ודאי תוביל לבחירות. פגיעה בריבונות מכריחה את כולנו לעצור את המשא ומתן. צריך לשאול את רוה"מ האם הוא מודע שבמו ידיו ובמו פיו הוא עלול להקדים את הבחירות".

בעניין כריכת עסקת שחרור המחבלים בעסקת שחרורו של יהונתן פולארד, אמר השר אריאל "הניסיון לכרוך את פולארד בעסקה הוא ניסיון נואל, ומעשה לא ראוי. הדברים צריכים להיעשות בנפרד, האמריקאים מתעללים בו (בפולארד) ומתעללים בנו. זה לא דבר נכון ולא דבר צודק, בטח לא דבר יהודי... צריך לשחרר את פולארד - כי צריך לשחרר אותו". עוד הוסיף אריאל "להשתמש בו כקלף מדיני, עושה מדינה שהיא עצמה לא מוכנה לדבר עם שום גורם בעולם כולו, על חטוף אחד, אזרח או חייל שלה - ארה"ב. למה היא מרשה לעצמה לדרוש את זה מאיתנו ולהשתמש בו כקלף מדיני? רק להם יש את הפתרונים ותסתכל מה קורה במקביל בסוריה, בקייב ובאוקראינה, זה פשוט דבר בלתי מתקבל על הדעת והעמדה שלנו היא גם צודקת וגם חכמה והיא גם נכונה, ואני חושב שאנחנו צריכים להמשיך ללכת בה".

בתוך כך, ועל רקע המו״מ המדיני והשיח הציבורי סביב שחרורו של אסיר ציון יונתן פולארד התייחס אמש (מוצאי שבת) הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בשיעורו הקבוע לנושא ואמר: ״אנחנו נמצאים 48 שעות לפני ליל הסדר. חוגגים את חג החירות, עם ישראל יצא מעבדות לחירות, אבל יש מי שעדיין נמצא בית האסורים קרוב ל-30 שנה״.

״לפני זמן לא רב הבטחתי שכשאגיע לאמריקה אבקש לפגוש אותו, אני מקווה שלא נצטרך את זה והוא ישתחרר כבר בפסח הקרוב, הוא מסר את נפשו למען עם ישראל ולכן יש חובה לפעול למען שחרורו, גם אם חלילה זה לא יקרה, יש לפעול ולהתפלל כל אחד ואחד לשחרורו המהיר, בזמן שאנחנו חוגגים את חג החירות אסור לנו לשכוח את פולארד״, סיים הראשל״צ.