ועדת המפקד של "הבית היהודי" בראשות הרב דניאל טרופר, החליטה הערב (א') לדחות את מועד מפקד "הבית היהודי" ולהאריך את משך זמן ההתפקדות לכ"ב באלול, ה-9.9.

הועדה התכנסה בעיקר נוכח הצטרפותו למירוץ של המועמד נפתלי בנט, אשר עוררה דרישה להארכת המפקד. החלטה זו גובתה בעמדתו של יו"ר המפלגה, השר דניאל הרשקוביץ, ועמדתו של ח"כ אורי אורבך - אשר תמכו בהארכת המפקד על מנת להרחיב את שורות המפלגה ולאפשר התפקדות גדולה ככל האפשר. סיבה נוספת לדחיית המפקד הייתה דחיית מועד הבחירות כמובן, בכשנה וחצי.

גורם בכיר בועדת המפקד ציין בשיחה עם כיפה כי הארכת המפקד משחקת למעשה לרעתו של ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, אשר קיווה לקיים את ההתפקדות במועד שנקבע מראש - ג' באב, ה-22.7 - כיוון שמדובר בחלון הזדמנויות קצר יותר אשר מצמצם את סיכוייהם של בנט והרשקוביץ.

כפי שדווח בכיפה, גם הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה, פנה במכתב רשמי לועדת המפקד של "הבית היהודי" בבקשה להאריך ולהרחיב את המפקד למפלגה, על מנת שיוכל לאפשר את פתיחת השורות והתפקדות רחבה יותר בבחירות הפנימיות. לדבריו, "הארכת המפקד עד לסוף שנת 2012 תאפשר תנופה וחשיבות משמעותית יותר למפקד, זאת בניגוד למציאות הנוכחית, בה המודעות לפריימריז נמוכה מאוד והוא אינו תופס מקום ציבורי או תקשורתי כלל".