פעמים רבות אני נתקל באמנים המוציאים שיר אחד כובש שהופך ללהיט ולאחר מכן, כשיוצא האלבום המצב הוא בעייתי כלומר הלהיט ישנו אבל כל השאר איננו… וכך קורה שאת הלהיט האיכותי כבר שבעתי מלשמוע ואילו את השירים האחרים איני מסוגל לשמוע… בחלק גדול מהמקרים ככל שהלהיט טוב יותר כך מנגד שאר החומר רדוד להפליא. אמני שיר אחד זכו אפילו לערך בוויקיפדיה שמלווה בדוגמאות ושמות רבים.

כששמעתי לראשונה את שירו יוצא הדופן של ישי ריבו "תוכו רצוף אהבה" הייתי באוטובוס, הנהג האזין לאחת מתחנות הרדיו האזוריות ולפתע שמעתי קול שונה למילים שכתובות כשירה עתיקה ומודרנית כאחת עם לחן מרגש ומורכב. מיד שהגעתי לביתי חיפשתי את השיר אליו התמכרתי לחלוטין באותה התקופה. השיר המוצלח כבש רבים ביניהם גם עידן רייכל שהזמין את ריבו להתארח בהופעה שלו ולבצע באלבום האחרון של השיר המצוין "אור כזה"

ןאכן ריבו לא הכזיב וגם שני הסינגלים ("מטבע הדברים" הדיסקואי עם משחק המילים המתוחכם ו"קול דודי" המופלא) שיצאו לאחר מכן היו מעניינים לא פחות.

[embed][/embed]

לפני כשבועיים הוציא ריבו לאור את האלבום המלא עליו עבד כשלוש שנים ולאחר האזנות רבות אני יכול לומר באופן חד משמעי שמדובר באמן מוכשר במיוחד שהצליח ליצור לא רק להיט על, אלא אלבום שלם איכותי במיוחד, אחד הטובים שהאזנתי לו בשנה האחרונה ואלו לא סופרלטיבים ריקים.

ריבו משלב בחן רב בין כתיבה מיוחדת פיוטית מידי פעם אך כזו שלא נשמעת רק כפרק בתנ"ך עם משחקי מילים יפיפיים שמרתקים את האוזן כשלכל אלו מותאמות מנגינות באיכות גבוהה לא פחות.

על ההפקה המוזיקלית הופקד נדב ביטון ואילו העיבודים ברובם בוצעו על ידי ישי ריבו עצמו שמתגלה לא רק כמלחין וכותב מוכשר אלא גם כמעבד מצוין.

העיבודים המעניינים מבוצעים על ידי מיטב הנגנים בארץ, החל בדוד איכלבי'ץ על הפסנתר (ועל העיבודים בשניים מהשירים), דודו טסה ועמית יצחק על הגיטרות, ישראל נחום על התופים, אורן צור - כינור מאיה בליזצמן - צ'לו ועוד. אני חייב לציין את השימוש המעניין בפדלסטיל של אורי בינשטוק, אחד הכלים המורכבים והקשים לנגינה אך עם צליל מעניין וייחודי.

ההפקה המוזיקלית אוורירית מאד ונעימה במיוחד. קולו המיוחד של ריבו נשמע נפלא על רקע השירים הרגועים ברובם, למרות שתוכלו למצוא קצב סוער יותר ב-2-3 מהשירים.

[embed][/embed]

נקודה מעניינת, אינני חסיד גדול של קאברים שבחלק גדול מהמקרים אינם מחדשים כלום מלבד הגשה לעוסה של שיר ידוע כדי לסגור חור של רצועה באלבום… ריבו הוא מלחין אחד המצוינים ששמעתי לאחרונה והוא אינו זקוק לקאברים, עם זאת, הבחירה לבצע קאבר של הפיוט הידוע "אם ננעלו" מתגלה ככגאונית. ריבו (עם העיבוד של הגיטריסט אוהד דרשן) מבצע פרשנות חדשה לחלוטין לפיוט המוכר שהופכת אותו ללהיט עכשווי שגורם לך להתמלא בעונג ופשוט לשכוח שהשיר הזה בוצע אי פעם אחרת.

עם כתיבת השורות, נודע לי כי המהדורה הראשונה (3000 עותקים) אזלה… וכבר הודפסה מהדורה שנייה לאלבום המצוין הזה שיהפוך בקלות לאלבום זהב. אם הסתפקתם באיזה אלבום לבחור לחג בטוחני שתודו לי על ההמלצה החמה ב"תוכו רצוף אהבה".

[embed][/embed]

פורסם לראשונה באתר 'תרבות.il' בבלוג 'מוזיקה יהודית מקורית'