חיזוק מפתיע ביותר לצד הפמיניסטיות אשר לומדות תורה. הרב אבינר מתייצב דווקא לטובת אותן נשים ופוסק כי אין שום בעיה שאישה תלמד תורה כל עוד מדובר בלימוד לשמה. "השאלה היא המניע. האם הוא יראת שמים או כדי להראות. אם המניע הוא להראות לגברים אז אסור אבל אם היא עושה את הדבר לשם לימוד תורה הוא מותר. היו כבר אדמוריות ונשים שלמדו תורה בהיסטוריה".

עם זאת, אומר הרב אבינר, הבעיה היא שבדרך כלל המניע לא מגיע מהמקומות הנכונים. "המניע הוא לא מניע טהור אצל הרבה מהנשים הללו. נשים רוצות להראות שהן יכולות ללמוד וזה לא מספיק. יש לימוד תורה לשמה - כדי לקבל גן עדן ולבצע מצוות, ויש לימוד תורה לא לשמה - לומדים על מנת להתייהר ולהשתחצן. הסוג השני אינו תקין ואסור".

בדבריו בשיעור בישיבת עטרת כהנים, התייחס הרב אבינר לשאלות שעלו לאחרונה בעקבות פרסומים אודות 'רבות' אורתודוקסיות בישראל ובעולם. כאן ב'כיפה' נחשף לאחרונה כי הרבה האורתודוקסית מימי פייגלסון העבירה שיעור בישיבת מעלה גלבוע. לטענת הרב אבינר, הבעיה העיקרית של תפקיד רב לאישה היא בעיית הערבוב בין גברים לנשים.

"הבעיה בצניעות היא של ערבוב גברים ונשים. אין שום בעיה שרבנית תרצה לנשים אבל כשיש גם גברים הדבר מורכב יותר ובעייתי מאוד. לכן מותר לאישה להיות משגיחת כשרות מכיוון שאין שום בעיה של ערבוב ולעומת זאת אסור לאישה להיות דיינית. אישה שמקפידה על צניעות ביום יום יכולה לסרב גם להופיע לבית משפט כנתבעת והשופטים צריכים להגיע אליה, אך הדבר נכון רק כאשר היא נוהגת כך כל הזמן ולא במיוחד למשפט. כל דבר שיש ערבוב ברבים הוא בעייתי", מדגיש הרב אך לא מתייחס ישירות לנושא הרצאות בפני גברים.

הרב אבינר התייחס גם לנושא לימודי גמרא אצל נשים ואמר "אסור לאב ללמד את בתו אבל אם היא רוצה ללמוד אין בעיה. אי אפשר ללמוד שיטה שבה בנות ילמדו גמרא אבל אם היא באה מעצמה אין בעיה".