אופיר פשוט התחרפן מה'לא' של יוגב: 'מי הוא לעזאזל חושב שהוא?' 'ומתי בפעם האחרונה הוא בכלל הסתכל במראה?'.

הדובר: אחד מהחברים הנשואים הוותיקים שלי שאכל הרבה קילו קש וירק הרבה דם עד שסוף סוף מצאה את האחת שלו בגיל 20 המופלג.

"למה מה, אני הולך להציע לו חתול בשק?" המשיך אופיר בלהט תוך כדי סיבוב פרק ידו שאמור להיות כך שערתי, הדמיה של חתול בשק

שתקתי והרהרתי בלב אם אני אמור להגיב או פשוט לשתוק בהסכמה, להנהן ולתת את הכבוד המגיע לשאלות רטוריות שכאלו, אבל מיד הוא המשיך על אוטומט, סוחט את המחסנית עד תום:
"אחותה הקטנה של אשתי! שומע מי הצעתי לו? את הדס, שכול הבחורים של 'שבי חברון' רצו לצאת איתה, ויוגב המיקרוב היצוריקו הזה, עוד אומר לי שהוא לא כל כך רוצה לשמוע? כאילו שאני לא יודע שההצעה האחרונה שהוא קיבל היתה בכלל מהמלצרית ב'שושקפה' ששאלה אותו איך הוא רוצה את ההפוך שלו. ת'מבין? אחר כך מתפלאים למה הבחורים עדיין רווקים. תאמין לי עם כאלו בחורים באמת שהבנות מסכנות"

הכרתי במקרה את הדס. הכרתי גם את יוגב. כמה שעות אחר כך נגשתי ושאלתי אותו:
"מה העניין?, הרי בינינו, שנינו יודעים שרוב ההצעות שקבלת נגמרו בשלום שלום ובריקון העו"ש שלך ב150 שקל, אז דווקא לגיסה של אופיר אתה עושה בעיות?"

יוגב הסתכל לי בלבן של העיניים (תמיד הוא עושה את זה מתי שהוא על סף פיצוץ) : "דווקא בגלל זה סירבתי!"

אוקי....חשבתי. והנה הגענו לעוד מקרה בו השכל דופק נפקדות ומשאיר שלט: '"הלכתי ותיכף אשוב".

"אני לא באמת מעניין את אופיר. הוא רוצה לסדר את האחות הקטנה של אשתו והוא סומך עליי ולכן הוא רוצה שנצא. ת'מבין? לכל הצעה יש שני צדדים: הצד שלו והצד שלה. השאלה שאני תמיד שואל היא מי מציע לי את ההצעה ואיזה אינטרסים בדיוק עומדים לעיניו. אופיר מכיר אותי מכיתה ד' ויודע בדיוק מה אני ומי וחושב שאני בדיוק מה שהדס מחפשת...לכן הוא מנסה לדחוף לי אותה, אבל זה לא באמת מעניין אותו אם הדס היא מי או מה שאני מחפש".

"אבל אם ככה" ניסיתי, " יכול להיות שרוב ההצעות שקבלת היו מהצד השני ולא דאגו לאינטרס שלך, כמו שאתה מציג את זה, אז לכן לא תצא?"

"לא!" אמר יוגב נחרצות.

'נגמרו לי הכוחות נפש בשביל לתדלק ערבים שרופים כאלו, רוצה להציע לי? ת'פאדל. תבוא מהצד שלי, תכיר אותי, תשמור על האינטרסים שלי, אבל אף פעם אל תדחוף לי הצעות בכוח כי אתה דואג לגיסתך ולא נעים לך מאשתך"

למחרת בשטיבלעך ראיתי עוד פעם את אופיר רגוע כמו מלאך.
"מה אופיר, נרגענו קצת? עברה לך הטראומה מיוגב?"

אופיר ענה לי:
"מה? לא, עזוב אותי מיוגב. שירצה להתחתן שיבוא לדבר איתי. אבל נחש את מי הצלחתי לסדר להדס? זוכר את נחשון התותח? שיחה אחת שלי והוא אמר כן. אחרי שאשתי שמעה היא צ'יפרה אותי בגימלים משטיפת כלים והורדת זבל למשך שבוע".

"וואלה" אמרתי, "העיקר שהכול לשם שמיים".