לראשונה מאז היווסדה ב-1875 בירושלים, מובילה המאפייה העברית הראשונה מיתוג חדשני, הממפה את כלל סוגי הלחם הקיימים ומייצר אפשרות בחירה מעוצבת וברורה לצרכנים להבחנה בין סוגי הלחם השונים על מדף הלחם בסופר

מאפיית ברמן הוותיקה, אשר נוסדה בירושלים בשנת 1875 ע"י משפחת ברמן ומוחזקת על ידה עד היום, מובילה מהלך מהפכני בשוק הלחם המסורתי ברשתות השיווק ובמרכולים: החל מחודש ינואר מציגה ברמן את נבחרת 17 לחמי ומוצרי הלחם של החברה במיתוג חדש שספינת הדגל שלו הינה "צביעת" מדף הלחם באמצעות אריזות חדשות המעוצבות באופן מסודר וברור, מובחנות לפי צבעוניות המותאמת לכל משפחת לחמים ובתוספת המלצות והסברים על יתרונות תזונתיים מפי תזונאית הבית במטרה לייצר קניה מושכלת ונבונה.

הלחם, אשר הינו המוצר הבסיסי והפופולארי ביותר, מוצע לצרכן עד כה באופן בעייתי. מדף הלחם הינו מדף מבולגן באופן יחסי במדפי המוצרים בסופר, ללא אבחנה ברורה בין המותגים והמוצרים השונים, כמו גם היתרונות של מגוון הסוגים והמינים. כיום, כשצרכן מגיע לסופר וניגש למדף הלחם, הוא קונה את סוג הלחם שהוא מחפש: חום, מלא, לבן, קל, שיפון וכדו'. לאחרונה, ישנה מגמה של מעבר מלחמים קלים ללחמים מקמחים מלאים (קמח מלא וקמח שיפון) שאינם דווקא "קלים".

שווה לטעום(צילום: דן פרץ)


חידוש האריזות יכלול הן את הלחמים שבפיקוח (אחיד פרוס ולבן פרוס), את מגוון החלות (הארוזות) ואת הלחמים המיוחדים כדוגמת לחם דגנים, לחם "ברמן לעניין" ומגוון הלחמים המיוחדים. כמו כן, האריזות המוכרות של שישיית לחמניות (מקמח לבן או מלא) מתחדשות אף הן בעיצוב החדש. הצבעוניות שנבחרה בקפידה לכל משפחה של לחמים במסגרת שינוי האריזות, נועדה, לצד הרענון והבידול, לסייע בהבחנה בין המוצרים. כך, למשל, המוצרים מקמח מלא יופיעו בצבעוניות ירוקה המשדרת בריאות. לחמי הדגנים יופיעו בצבעי אדמה בגווני כתום ומוצרי הקמח הלבן בגווני האדום.