בישיבת ההסדר "מאיר הראל" במודיעין התקיימה אמש אזכרה מרגשת במלאת שנה לפטירתו של הרמטכ"ל לשעבר רא"ל אמנון לפיקין שחק ז"ל, שסייע רבות להקמתה.

כזכור, העיר מודיעין, שהוקמה כעיר חילונית הייתה התנגדות נחרצת, להקמת ישיבת ההסדר במודיעין, מחשש שהדבר ישפיע על צביון העיר. אמנון לפקין שחק ז"ל התייצב לימין הישיבה ושימש ראש המועצה הציבורית להקמת הישיבה. גם לאחר שהוקמה הישיבה, שחק ליווה אותה וסייע בפתרון בעיות שונות שניצבו בפניה. ישיבת ההסדר הקהילתית במודיעין התלבטה בשאלה מה יהיה פרויקט הדגל שלה למען הקהילה החילונית ואמנון הציע, תכנית בר מצווה. הרעיון היה שתלמידי הישיבה ילמדו את הנערים, את היסודות ואת פרשת הבר מצווה. מאז הפרויקט פעיל בשיתוף עירית מודיעין ועברו בו יותר מאלף ומאתיים נערים. לאחר פטירתו הוחלט לקרוא לפרויקט על שמו "שחק לבני מצווה".

באזכרה שהתקיימה הערב הושקה תכנית הבר מצווה לזכרו "שחק לבני מצווה" כפרויקט ארצי-תחת מנהלת הזהות היהודית בראשותו של הרב, תא"ל (מיל) צבי רונסקי.

הרב רונצקי, שדיבר באזכרה, ציין את הקשר שהיה לו עם אמנון במסגרת תפקידו בצנחנים ובגדוד שקד, ועל דמותו כמפקד, וכן על הפרויקט בר המצווה בראשותו שיישא את שמו של שחק ז"ל.
באזכרה השתתפה אלמנתו, העיתונאית טלי ליפקין שחק, הילדים, בני משפחה וכן חברים לנשק של אמנון ז"ל שרבים מהם קצינים בכירים וביניהם האלוף גדי שמני, תת אלוף-פולי מרדכי ועוד.
חה"כ שולי מועלם סיפרה על הליווי של אמנון כרמטכ"ל למשפחות אסון המסוקים.

כמו כן דיבר סגן ראש העיר, תא"ל במיל' שלמה פאסי ורב העיר-הרב יעקב צ'יקוטאי.
ראש ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין, הרב, תא"ל (מיל) אליעזר שנוולד חתם את האזכרה ואמר: "ההלכה היהודית מעצבת את זיכרון הנפטרים, באופן שונה מהתרבויות האחרות, שעיקרן הוא השאול והחידלון שבמוות. ההלכה היהודית מעצבת את הזיכרון שמעצים את החיים בעקבות האבדן והפטירה, ששואב ממנה כוחות של צמיחה והנצחה"

עוד ציין הרב:" בית הישיבה זוכר את פועלו ואת גבורתו של אמנון, ושואב מדמותו עוצמה להמשך הדרך, להעצמת התורה, לשותפות במשימות הביטחון, ויצירת חיבורים בתוך עם ישראל, בין כל המגזרים"