והנה, אנחנו שוב במרכזה של סערה ציבורית רחבה אודות הפרימיטיביות החשוכה של אוניברסיטת בר אילן בגין סירובה לקיים בשטחה טקס/אירוע רב גוני למדי לכבוד "שבוע הגאווה". אכן, קיצוניות דתית.

האמת? לא מעט אנשים הופתעו. הקנאיות הפנאטית הדתית לא עולה בקנה אחד עם הצד היפה בחברה הדתית, שם מקבלים את השונה ומעורים בחברה בכל תחום אפשרי. צודקים. מאיפה זה צץ פתאום?

אז זהו, שזאת בהחלט אשמתנו.

ישנה נטייה מאוד בולטת בשנים האחרונות להנגיש את התורה לכלל העם, וכך לקרב את העם לתורה. בהחלט, חשוב ונצרך. אך הדרך שבה בוחרים לעשות זאת, איך אני אגיד לכם את זה? די שקרית.

לא חוכמה לרוץ ולהתראיין על הצדדים ה"נאורים" של התורה בכל דבר תורה בישראל היום או בגלי צה"ל אך להירתע מלדבר על הנושאים הטעונים יותר בחברה הישראלית. או ליפייף אותם.

לא חוכמה להצהיר את החשיבות ב"ואהבת לרעך כמוך", "לפני עור לא תתן מכשול", "מפני שיבה תקום והדרת פני זקן" ולשכוח את המשך הפסוק: "ויראת מאלוהיך אני ה'".

לא חוכמה לצטט את פסקאות הרב קוק על מידת האהבה והסובלנות לכל אחד בעם ישראל ובעולם כולו ולשכוח את תקיפותו וכאבו הרב כאשר דיבר על המצב הרוחני השל הדור.

אותה התורה היפה והמתקדמת מתייחסת גם לנושאים אלו. צר לי להפתיע אתכם, אך אולי לא תאהבו חלק מהדברים שיש לה לומר עליהם.

ישנן שתי גישות בציבור הדתי. הראשונה: לפסוח על שתי הסעיפים. להגדיר עצמנו דתיים, אבל היי, מתקדמים, ולצאת כנגד אותם דתיים שעדיין נתקעו איפשהו שם, בעבר.

השנייה: שתיקה עמומה. חשש רב (לצערי גם אצל מנהיגי הציבור) להתייצב ולומר אמירה ברורה בנושאים אלו, שייתכן וארגונים כאלו ואחרים לא יאהבו. אמירות תקיפות ייהפכו במהרה להתנצלויות מביכות.

אז ברשותכם, אני אעשה זאת.

התורה שוללת את תופעת החד מיניים מכל וכל. מכירה בקיימות התופעה? כן. מתייחסת אליה? כן. בשלילה.

למה צריך דווקא איש ואישה לבניית בית? כי זה טבע העולם. זהו החיבור האידיאלי והנכון לבניית בית. ההבדלים הפיזיולוגים בין האיש לאישה מצביעים על מגמת תכלית שניהם. אדם נוצר רק מחיבור בין איש ואישה. נכון, העולם ניתק בין השניים. לא התורה.

כמו שלא יעלה על הדעת לקיים בשבת מסיבת רחוב הומת אדם בשטחי אוניברסיטת בר אילן מאחר והסתירה אל מול ערכי האוניברסיטה קשה מנשוא, כך גם בנושא זה.

סתימת פיות לקהילה הלהט"בית? נו באמת, תוציאו לרגע את האף מהחלון ותראו מצעדים ססגוניים בכל קצוות הארץ.

דבר אחרון: אותם אנשים המתהדרים בחופש הביטוי והפלורליזם מוכיחים פעם אחר פעם כי הדבר האחרון שהם מאמינים בו זה חופש הביטוי והפלורליזם. העליהום האגרסיבי שלא לומר ברוטאלי כנגד מתי המעט שמעזים לצאת נגדם שולל מכל וכל את הדעה ההפוכה מדעתם. פיצוץ כנסי הבית היהודי, הפגנות אלימות ופוסטים אלימים ברחבי הרשת הם רק דוגמאות מעטות לכך.

בזה אני משוכנע, אין לכם מה להתגאות.