לאחר עיכובים רבים וניסיונות להשהות את בחירת הרב הראשי לירושלים, הושלמה הרכבתה של וועדת הבחירות לרבנות העיר. במהלך השבועים הקרובים צפויה הוועדה להתכנס לישיבתה הראשונה ולהתחיל בפועל בהליך בחירת רב ראשי לעיר, לאחר עשור ללא אדם בתפקיד.

בראש הוועדה יעמוד הרב הדיין מאיר כהנא כשנציג עיריית ירושלים יהיה ראש העיר עצמו, ניר ברקת. נציג נוסף של העיר יהיה מנהל אגף מבני ציבור אהרון בן נון.

נציג הרבנות הראשית יהיה רב העיר יבנה, הרב דוד אבוחצירא, נציג המשרד לשירותי דת יהיה עו"ד עופר יעקב. בתפקיד מזכיר הועדה יכהן מנהל תחום נישואים ורבנים במשרד הרב חזקיהו סאמין.

מדובר בקידום משמעותי של מערכת הבחירות לרבנות העיר ירושלים כשבחודשים האחרונים ניסו גורמים במועצת העיר ירושלים לעכב את המינוי כך שמועמד הציונות הדתית, הרב אריה שטרן, בן ה-69, לא יוכל להתמנות שכן מינוי רב ראשי לעיר אפשרי רק עד גיל 70. כעת גוברים סיכוייו של הרב שטרן להיבחר.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הצהיר בעבר כי יתמוך במועמד הציונות הדתית הרב אריה שטרן וכן ניסה לפעול לקידום דיל עם ש"ס כך שייבחר רב ספרדי מטעמם והרב הראשי יהיה הרב אריה שטרן. העובדה כי ניר ברקת הינו אחד הנציגים בוועדה מקרב את סיכויי הרב שטרן להתמנות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי בירושלים.