ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר (ב') את הסכם התמיכה בסך 11.7 מיליארד שקלים ברכבת ישראל לאחר שלושה שבועות בהן עצרה את אישור הכספים משום ששני חבריה, זבולון כלפה ומשה גפני מחו על כך שתלמידי ישיבות בעוטף עזה הופלו לרעה ולא הורשו לנסוע בחינם מתל אביב לשדרות, זאת בניגוד לסטודנטים במכללת ספיר.

כזכור, לפני מספר חודשים, כשתחנת הרכבת בשדרות נפתחה, העניק משרד התחבורה שלושה חודשי נסיעה בחינם לתושבי שדרות וכן לסטודנטים ממכללת ספיר. תלמידי ישיבות הלומדים בשדרות ובנתיבות לא נכללו בהטבה.

כלפה וגפני ביקשו לקבל תשובות מנציגי רכבת ישראל באשר ליחס המפלה ובתגובה הודיעו מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ומנכ"ל הרכבת בועז צפריר כי ידאגו לתיקון האפליה עד סוף השבוע.

בכפוף להבטחה זו אישרה היום ועדת הכספים העברת תוספת תקציבית של 11.7 מיליארד ₪ לרכבת ישראל עד שנת 2020, לצורך מימון הסכם ההפעלה החדש. במהלך הדיון בוועדה הודו נציגי משרד התחבורה כי מדובר בתקציב נמוך וכי אין מניעה למצוא פתרון במסגרתו יוכלו גם תלמידי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות ליהנות גם הם מנסיעה חינם בקו שדרות תל אביב של הרכבת עד סוף חודש יולי.

כזכור, חברי הכנסת כלפה וגפני, עיכבו את אישור הסכם התמיכה ברכבת ישראל עקב אפליית תלמידי הישיבות. מאז נחנך קו הרכבת משדרות לתל אביב מסבסדת הרכבת את הנסיעות לתושבי האזור ולתלמידי מכללת ספיר ומאפשרת להם לנסוע חינם, עם זאת תלמידי ישיבות ההסדר בשדרות ונתיבות וכן תלמידי הישיבות החרדיות אינם זוכים להטבה זו.

כבר בחודש דצמבר 2013 פנה ח"כ כלפה לשר התחבורה ישראל כץ וביקש ממנו לסבסד נסיעות חינם גם לתלמידי הישיבות, בעקבות פניית ההנהגה הצעירה של הבית היהודי.

ח"כ זבולון כלפה אמר היום: "פיתוחו של הנגב הוא חוליה משמעותית בפיתוחה של המדינה כולה. אין שום סיבה שתעשה אפליה בין מוסדות התורה שבנגב לבין שאר המוסדות, אם יש לרכבת כוונה לעודד נסיעה ברכבת במקום רכבים פרטיים או אוטבוסים היא צריכה לעודד את כולם".