לאחר מאבק בן שנתיים על התעודה הנכספת, פעיל הימין איתמר בן גביר הוסמך סופית כעורך דין וחבר בלשכת עורכי הדין של ישראל.

הדרך אל התואר עברה דרך מאבק בן שנתיים על התעודה, לאחר שגורמים בלשכת עורכי הדין טענו כי בן גביר קיצוני מדיי מכדי לקבל את התואר. בתגובה הציג בן גביר לאנשי הלשכה תקדימים בהם התאפשר למחבל שניסה לחטוף חייל להיות עורך דין ללא כל התנגדות של אנשי הלשכה וכן שורת שמות של עורכי דין הפעילים בקרב ארגונים של השמאל הקיצוני ובהם עורכי דין החברים בארגון "אנרכיסטים למען הגדר".

בסופו של דבר, וועדת ההתמחות של לשכת עורכי הדין קבעה כי אין כל סיבה למנוע ממנו לקבל תעודת עורך דין ואולם התנתה את קבלת התעודה בסיום שלושה משפטים שהיו תלויים נגדו בשנתיים האחרונות. המשפטים שעסקו בעבירות כגון התקהלות אסורה, החזקת כרוזים והעלבת עובד ציבור הסתיימו בזיכויים ולפיכך התאפשר לבן גביר לגשת למבחנים בכתב ובעל פה.

שופט בית משפט המחוזי גלעד נוייטל שבחן את בן גביר חלק לו שבחים ולפני כשבוע מסר לו את התעודה. בן גביר משמש כעוזר פרלמטרי של ח"כ מיכאל בן ארי כיועץ התקשורת שלו וכן כדובר תנועת ארץ ישראל שלנו. הוא ימשיך במקביל לעבודתו החדשה כעורך דין גם את העבודה בכנסת.

"יש ציבור שלם שמרגיש שחלק מבתי המשפט משמשים מגרש ביתי של אנשי השמאל. יש ציבור שלם שמרגיש מופלה לרעה, ואני מקווה לשמש פה לאותו ציבור ולייצג אותו בכבוד ונאמנות ולהוות הוכחה שבית המשפט מקבל גם עתירות וטענות של הימין וציבור המתיישבים", ציין היום בן גביר לכיפה.