יו"ר זהות - איגוד המרכזים לזהות יהודית, וראש ישיבת רעננה, הרב חיים רטיג, פנה בצהריים במכתב לרמטכ"ל בני גנץ, בבקשה לעצור לאלתר את פעילות הארגונים הפרובוקטורים ולהכניסם מאחורי סורג ובריח. רטיג, סרן במילואים, ראש ישיבת ההסדר ברעננה ויו"ר ארגון 'זהות פנה לרמטכ"ל גנץ בעקבות סאגת הסרטון בו תועד לוחם בחטיבת הנח"ל דורך נשק נגד פלסטיני שהתעמת אתו. "חייבים להוביל אמירה חזקה שלא ניתן לבזות את חיילנו, לא נאפשר קיומם של קמפיינים מאורגנים נגדם, והצדק והאמת יצאו לאור".

רטיג במכתבו: "כבודו של צה"ל וכבודם של חיילנו, הינם מערכי היסוד של הזהות היהודית והישראלית שלנו, ופעולות ההסתה והפרובוקציה מצד ארגונים אלה, אינן אלא ניסיונות נלוזים לפגוע בערכים אלה ולהציג תמונה מעוותת לפיה צה"ל וחייליו אינם מוסריים".

בנוסף מדגיש רטיג במכתבו כי: "פעולות הפרובוקציה והדרישה היוצאת אל החיילים להפגין איפוק אל מולן, עלולות לעלות לנו בסופו של יום בפגיעות בנפש. שכן, לא תמיד יכולים חיילנו לדעת ולהבחין בין פעילות שמטרתה לעורר פרובוקציה גרידא לבין איום ממשי שעלול לסכן את חייהם".

הרב רטיג, מוסיף וכותב כי: "כחייל מילואים ותיק, רב חטיבה ואב לחיילים קרביים במיל', נדהמתי מפעולת ההסתה המאורגנת והמחושבת המתנהלת כנגד חיילי, כפי שהיא עולה מן הסרטון. הסרטון חושף למעשה את קיומה של מציאות בלתי אפשרית עמה נאלצים להתמודד חיילנו מדיי יום ושעה".

רטיג: "לפיכך, אני מבקש ממך לפעול לעצירת הסחף המסוכן ולהעמיד דרך מוסרית, נכונה וצודקת אל מול הניסיון להכפיש את כלל חיילי צה"ל ולסכנם".