יומיים אחרי פרסום הסרטון בו נראה חייל הנח"ל כשהוא דורך את נשקו כנגד פלסטינים בחברון והתמיכה בו לא שוקטת.

לאחר שדף התמיכה בפייסבוק ב'דוד הנחלאווי' צבר מעל 80 אלף לייקים, ומסתמן כי זו תהיה אבן דרך בנושא השירות הצבאי בחברון ודרך ההתנהלות בו, מצטרפים גם חברי כנסת מהימין לתמיכה בחייל.

יו"ר הבית היהודי נפתי בנט פרסם לפני מספר שעות הודעה כי "הייתי פועל כמו דוד לוחם הנח"ל", לדבריו החייל פעל נכון ובסרטון ברור כי הופעלה נגדו אלימות. "הוא היה בודד, מוקף במסר ערבים אלימים ופרובוקטורים", הוא אומר. "הוא לא ירה, הוא נקט בהגנה סבירה על עצמו ועל סובביו והביא את הארוע לסיומו".

בנט מציין כי היו במקום לפחות שני צלמים והאשים את השמאל הקיצוני בכך שהוא חי מהכפשת לוחמי צה"ל וכי הדבר ראוי לגינוי מכל קצוות הקשת הפוליטית. "מדינת ישראל שולחת את לוחמי צה״ל להגן עלינו. הלוחמים נמצאים בחזית--לא באולפני תקשורת--תוך סיכון חייהם, אל מול רובים, אבנים ומצלמות עוינות. חוויתי מצבים דומים בקלנדיה, בקבטיה, ברמאללה ובג'נין. זו לא תכנית ריאלטי. זו מציאות מורכבת ומסוכנת מאוד שלוחמי צה"ל מתמודדים עימה יום-יום. כשלוחם בודד עומד מול קבוצת ערבים עוינים ואלימים, עליו להפעיל שיקול דעת, עליו לנקוט צעדים--ועלינו לתת לו גיבוי. חשוב שכל לוחם יידע שעליו להמשיך לשמור עלינו ועל עצמו, ולדעת שאנו מאחוריו".

חבר הכנסת משה פייגלין פרסם אמש (ד') הודעת תמיכה בפייסבוק בחייל ואף צירף תמונה, בו הוא נראה בדומה למוחים נגד הדחתו של החייל בפייסבוק כשהוא מחזיק נייר עליו כתוב 'גם אני עם דוד הנחלאווי'.

השר אורי אריאל הגיב גם הוא למקרה ואמר ״ההלם במערכת הצבאית מהיקף המחאה של עשרות אלפי חיילי צה״ל חייב להדליק נורה אדומה בקרב מקבלי ההחלטות בצמרת צה״ל. המציאות בה חיילים נאלצים לספוג פגיעות והשפלות על בסיס יומי ללא יכולת להגיב תוך סכנת חיים מוחשית, בגלל חשש כזה או אחר מביקורת היא בלתי נסבלת. החייל דוד פעל כפי שמצופה מכל חייל בעולם שמאויים על ידי פורעים. אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ״ל- שנו את הפקודות. תנו לצה״ל לנצח״