"האמירה שלנו מהימים האחרונים היא ברורה: מי שמחרים, יוחרם", אמר הערב (א') יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בכנס הרצליה כשהוא מתייחס לסערה סביב דבריו של מנכ"ל אורנג' באשר לעזיבה את ישראל. "מה שקרה בימים האחרונים עם אורנג' זה קו פרשת מים. זו הפעם הראשונה שישראל ותומכיה משיבים אש”.

"עד היום היה נורא קל להכות בישראל, מבלי לשלם מחיר. זה נגמר", הוסיף בנט. "ידע כל ארגון, חברה או מדינה: מדינת ישראל עברה ממגננה למתקפה. נכה בחזרה את תוקפינו. מי שיחרים, יוחרם. מי שתוקף, יותקף. פעולת החרם היא פעולה קשה. והיא פועלת לשני הצדדים.

"אל תפרשו את המוסריות שלנו כחולשה, את הרצון שלנו בשלום, כחוסר אמונה בצדקת דרכנו. כשיש צורך - אנו נכה חזרה", הוסיף בנט והבהיר כי מדובר באנטישמיות. “כמו שיהודי לא צריך להתנצל על היותו יהודי, ולא צריך להתאמץ למצוא חן בעיני סביבתו, כך ישראל לא צריכה להתנצל על היותה מדינת העם היהודי. ובטח לא להתנצל כשקוראים להחרים אותה, כשבאותו זמן היא המדינה היחידה בעולם שאזרחיה סופגים טילים, וילדיה יורדים למקלטים. יש בעולם טוב ורע. ומדינת ישראל, עם כל פגמיה מבטאת את הטוב, ואילו הטרור האסלאמי המקיף אותנו בגבולותינו, הוא הרע”.

בהתייחסו לחרם על ישראל, הוא הזכיר כי עד היום רמת הגולן לא מוגדרת בעולם כשטח ישראל והבהיר כי הדבר לא מנע מישראל לפתח את המקום ולספח אותו.

"הצעתי בעבר תוכנית רחבה לשדרוג תשתיות ביהודה ושומרון, לשיפור הכלכלה ולבניית אמון בינינו לבין הפלשתינים כדי לאפשר להם עצמאות שלטונית. שיפור רמת החיים זה טוב לכולם, יהודים וערבים כאחד. התוכנית עדיין לא ממומשת ובמקום זאת העולם עדיין מנסה לקדם תוכניות דמיוניות שרק יביאו איום קיומי עלינו, על מדינת ישראל”.

"לצערי, העולם גם לא מחיל גם תוכניות כמו הוריזון 2020 ביהודה ושומרון. אבל בגולן? לא להחיל את זה בגולן? לאסור ייצוא תוצרת חקלאית מהגולן? מה הלוגיקה? איפה המוסריות שלכם?”, תהה בנט. “הרי מה אתם רוצים? למי הייתם רוצים שנמסור את הגולן? לאסד? לג'בהת אל נוסרה? לדעא"ש? לחיזבאללה? היום ברור שלו היינו מקשיבים לעולם, היינו מוותרים על הגולן לפני שנים ודעא"ש היה שוחה ברגע זה בכנרת”.

"הגיע הזמן לומר: די לצביעות. מספיק עם המוסר הכפול. איחוד האירופי לא מתייחס לצפון קפריסין שנכבשה כמו שהוא מתייחס לגולן ולא לסהרה המערבית כמו הגולן. וכולם אזורים שנכבשו. בעוד שדווקא אצלנו, הצורך בהחזקת השטח, והאויבים העומדים מולנו ברורים וצודקים הרבה יותר”.

"אני קורא לקהילה הבינלאומית - תעמדו איתנו. הכירו בריבונות הישראלית ברמת הגולן”, קרא בנט. "לאחר 48 שנים הגיע הזמן לעשות צדק ולבלום את הכוחות האיסלם הקיצוני המטורף המתדפקים על גבולנו הצפוני. תבחרו: זה או ישראל, או דעא"ש. או דמוקרטיה שבוחרת את ראש המדינה, או ארגון ברברי שעורף ראשים”.

בנט קרא ליצחק הרצוג וליאיר לפיד להתאחד סביב נושא הגולן. “בואו נתאחד סביב נושא הגולן. נפעיל יחד מערכה בינלאומית שתיתן לישראל לגיטימציה להביא סוף סוף להגדרת גבולה הצפוני. נמשיך להתווכח על יהודה ושומרון ועל החמאס, בואו לא נתווכח על דעא"ש”.

"גם אנחנו, בממשלת ישראל, חייבים להסתכל במראה. למה 48 שנה אחרי, מאז ששחררנו את הגולן, יש רק כ-23,000 יהודים ברמת הגולן? יישבנו את הגולן כמו כמה כפרים בטוסקנה. למה אין שם עוד 50,000 ישראלים? אנחנו חייבים להציב את ההתיישבות ברמת הגולן כאתגר לאומי. כמו שבנינו בזמנו את המוביל הארצי. זה דורש שדרוג תשתיות, שורה של תמריצים - בתחום הדיור, התעסוקה והחינוך. אסור להסיר את עינינו מהמטרה - 100,000 יהודים ברמת הגולן תוך חמש שנים. זה בהישג ידינו.

זה ציוני. זה בטחוני. זה קונצנזוס. זה פשוט הדבר הנכון לעשות”.

"אנחנו נמצאים בצומת קריטי. הציבור הרי מבין שהמזרח התיכון הוא סביבה קשה ושאין כאן הזדמנות שנייה למי שמפגין חולשה. מסביבנו, האזור כולו מתפרק לרסיסים. שליטים של עשרות שנים נפלו. המלחמה בסוריה נמשכת כאילו לא רצחו שם מעל 200,000 תושבים. האזור משתנה לנגד עינינו ואין לנו דרך לדעת כמה זמן זה יימשך, 50 שנה או 300 שנה, ואיך זה ייגמר. אנחנו חייבים לחקור גם את עצמנו איך כמעט מסרנו את הגולן לחבורה של צמאי דם כמה דקות מיישוב ישראלי", הוסיף.

"כעת זה זמן הגולן. זאת התשובה למחרימים, זאת התשובה למי שרוצה להילחם בטרור, זאת התשובה למי שרוצה להוכיח שאין בו מוסר כפול", אמר והוסיף כי "אחרי הכל - יש לומר בקול ברור: מדינת ישראל לא תסטה מצדקת דרכה בגלל שכמה סופרמרקטים מסרבים למכור מוצרים ישראלים. מדינת ישראל לא תוותר על ארץ מולדתנו בגלל שכמה אקדמאים מסרבים להשתתף בכנסים בישראל. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. והדרך ארוכה מאד, וצודקת כמו שהיא ארוכה”.