שר הבינוי והשיכון אורי אריאל סייר היום (ה') ביישוב אפרת יחד עם ראש המועצה עודד רביבי. בפגישת עבודה שקיים השר עם ראש המועצה וחברי מליאת המועצה בה דנו המשתתפים בעתודות הבנייה באפרת.

השר אריאל ברך את ראש הממשלה נתניהו על תמיכתו בחוק הלאום ונשאל על התנגדותה של שרת המשפטים ציפי לבני ואמר: "אנחנו צריכים להגדיר בצורה מוחלטת את עתידנו. אני מברך את רוה"מ על תמיכתו בחוק. הבית היהודי תתמוך בהצעת החוק והיא תעבור בכנסת, יש לה רוב. נפעל לקדם אותה במהירות, עוד במושב הזה."

השר הוסיף: "אני מצטער על התנגדותה של שרת המשפטים לחוק. זה לא ראוי זה לא מתאים. אני חושב שמיצינו כרגע את המו"מ הוא לא צלח לא באשמתה ולא באשמת ממשלת ישראל אלא בגלל ההפרעות מצד הפלסטינים."

בחנוכת סניף בני עקיבא במקום אמר השר אריאל כי לא ייתכן שיהיה אפרטהייד נגד יהודים ביהודה ושומרון: "אין שום מקום בעולם שקבוצת אנשים מוגבלת בגלל סוג האנשים. אם יש אפרטהייד בישראל זה אפרטהייד נגד בנייה יהודית ביהודה ושומרון. לתשומת לב האמריקאים והאירופאים. אנחנו לא נסכים לשום אפרטהייד. לא יפלו יהודים ועוד בארצם ולא יאפשרו להם לבנות. אין חיה כזו ובע"ה גם לא תהיה.

השר הוסיף: "ירושלים ויו"ש הם חטיבה אחת. בנינו, נמשיך לבנות ואנחנו דורשים להמשיך לבנות בכל מקום בארץ. אין מצב שתהיה הקפאה ביו"ש זה לא בא בחשבון. בנייה בישראל וביו"ש לא תלויה בקיומו של מו"מ ולא מפסיקים לבנות בלעדיו. אנחנו בונים כדי לבנות את ארץ ישראל וכדי להוריד את מחירי הדיור. נבנה גם באפרת וגם בכל מקום אחר.

"לאפרת יש עתודות בנייה. אנחנו כרגע רק בשלב התכנון ואני מקווה שנעבור בהקדם לביצוע. יש באפרת פוטנציאל בנייה של כ1000 יח"ד בשלב ראשון וצריך לבנות פה כדי להקל על מצוקת הדיור, גם בירושלים.

השר אריאל התייחס גם למקרה האלימות הפלסטיני נגד דוד, חייל הנח"ל בחברון: "בעבר תבעתי את המושג תנו לצה"ל לנצח. אני חוזר על כך: תאפשרו לחיילי צהל לעמוד נוכח האתגרים, נוכח אלה שמתגרים בהם תחת מצלמות של כל מיני משקיפים מסקנדינביה. הצבא שלנו הוא הצבא הכי מוסרי בעולם, הניסיונות ללכלך את שמו פסולים, וצריך לתת לצה"ל לנצח.

ראוי ששר הביטחון יבחן יחד עם הרמטכ"ל, את הוראות הפתיחה באש וישנה אותן כדי שחיילים יוכלו להתמודד בצורה אמיתית. אסור להשלים עם מציאות של זריקות אבנים לא בירושלים לא בשום מקום אחר ביהודה ושומרון. זו תופעה שצריך לעקור אותה מן השורש.

השר אריאל שולל את האמירות לפיהן מתבצע כעת מרד בצה"ל: "חיילי צהל הם נהדרים, ממושמעים ורציניים. המחאה בפייסבוק באה לומר לדרג המדיני והביטחוני תנו לנו יותר כלים כדי שנוכל להתמודד. אני מזדהה עם הדרישה הזו. אין פה מרד"