נציגות בתי הכנסת הציונים-דתיים בירושלים מגיבה היום (ב') לדיווח שפורסם הבוקר בכיפה, לפיו במסגרת "דיל" חדש שנרקם בין ש"ס לבין סיעת "דגל התורה", מתכוונות הסיעות החרדיות לקדם את מועמדותו של הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת "מרכז הרב", כמועמד חרדי-לאומי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לירושלים.

עו"ד אילן קמינצקי, יו"ר הנציגות, מסר לכיפה כי "לפני כשנתיים התקיימו בחירות למועמד הציוני לרבנות העיר ירושלים, כשכל מי שראה עצמו כמועמד מטעם הציבור הציוני בירושלים יכל להציג את מועמדותו". הרב יעקב שפירא, ששמו עלה היום, לא הציג דאז את מועמדותו ולא עמד לבחירתם של נציגי בתי הכנסת.

"נציגות בתי הכנסת בחנה את רבני הציונות הדתית ובסופו של תהליך נבחר הרב אריה שטרן, כמועמד המוסכם לרבנות העיר ירושלים", מדגיש קמינצקי. לטענתו, על אף מועמדותו של הרב שפירא, "כלל הציבור הציוני בירושלים עומד מאחורי בחירתו של הרב אריה שטרן ואנו מקווים שבקרוב ישמש כרב העיר ירושלים".

כפי שדווח בכיפה, אנשי "דגל התורה" החרדית, ובראשם הרב יוסף שלום אלישיב, מתנגדים לכהונתו ובחירתו של הרב אריה שטרן, זאת בשל זיקתו הברורה לציונות הדתית. בחירתו של שטרן מסתמנת עתה כאפשרית ביותר, נוכח העידוד לה היא זוכה מראש העיר ניר ברקת, ומרוב לבתי הכנסת הדתיים-לאומיים מתוך האסיפה הבוחרת.

ב"דגל התורה" הפעילו לחץ ישיר על סיעת ש"ס במטרה לקיים משא ומתן ולהביא לבחירתם של מועמדים המוסכים על שתי הסיעות. דיאלוג זה הגיע לשיא ביום רביעי האחרון, כשיו"ר ש"ס, אלי ישי, הגיע לישיבת "מרכז הרב" לפגישה עם הרב יעקב שפירא, בה הציע לו ישי להתמודד על משרת הרב האשכנזי הציוני לעיר. על פי הדיווח, הרב שפירא לא מסר תשובה שלילית.